top of page

תמנע | Timna

אחרי הרבה זמן שחשבנו על מסעדת תמנע של השף ניר מסיקה, החלטנו סוף סוף להזמין אליה מקום. מסעדה שידועה בתפריט מיוחד ומתחלף שתמיד מוצא מקום לגיוון. גם הפעם הם התחילו עם תפריט חדש, ממש יום לפני ההגעה שלנו. כשלתפריט הזה התאימו גם יינות מיוחדים על ידי סומלייה שישב וטעם את כל הארוחה על מנת להתאים יינות ברמה הגבוהה ביותר.


הארוחה שאליה הוזמנו היא ארוחת טעימות בת 8 מנות בעלות של 350 ₪ לסועד. יחד עם הארוחה קיימים גם מסלולי יין המותאמים למנות השונות בארוחה. אפשר לבחור במסלול של 3 חצאי כוסות ב-95 ₪ או במסלול של 6 חצאי כוסות ופורט (דסז'טיף/יין קינוח) בעלות של 190 ₪. אני אוהבת מאוד יין טוב, בטח כשזה מותאם לי לארוחה, והחלטתי ללכת על מסלול של 3 חצאי כוסות כדי שגם אצליח לזכור מה באמת אכלתי.


התחלנו עם חצי כוס של יין סאן ברי מעיירה ליד שבלי שבצרפת. אין אוהדת שבלי כמוני, אז הגיוני שאוהב גם את היין שמכינים בעיירה ליד. כיף.


מיד לאחר מכן התחילו להגיע המנות. מנת ביס של עלה תרד שמעליו מזולפת גבינת שמנת, עם חתיכות סלק וקרם סלק. פתיח מעולה שמשאיר אפטר טייסט מיוחד של הגבינת שמנת. טעים. #yammmmm

מיד לאחר מכן התחילו להגיע המנות. מנת ביס של עלה תרד שמעליו מזולפת גבינת שמנת, עם חתיכות סלק וקרם סלק. פתיח מעולה שמשאיר אפטר טייסט מיוחד של הגבינת שמנת. טעים. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קובנה סטייל בריוש וחמאה חומה שהגיעה עם 3 סוגי מטבלים, סחוג דאשי, קרם חציל וקציפת חמאה עם מיסו מקורמל ואורז קריספי. המאפה קריספי ורך בו זמנית, מבחוץ קצת שרוף, מבפנים כמו כרית. בוצעים חתיכה משדכים לכל אחד מהמטבלים ומקבלים ביס מענג ברמות. בכל מטבל מקבלים טוב מסוג אחר. הקראנצ'יות מהאורז הקריספי, הרכות הכיפית של החציל וטעמים אסייאתים מיוחדים של הסחוג דאשי. חוסל. #yammmmm

קובנה סטייל בריוש וחמאה חומה שהגיעה עם 3 סוגי מטבלים, סחוג דאשי, קרם חציל וקציפת חמאה עם מיסו מקורמל ואורז קריספי. המאפה קריספי ורך בו זמנית, מבחוץ קצת שרוף מבפנים כמו כרית. בוצעים חתיכה משדכים לכל אחד מהמטבלים ומקבלים ביס מענג ברמות. בכל מטבל מקבלים טוב מסוג אחר. הקראנצ'יות מהאורז הקריספי, הרכות הכיפית של החציל וטעמים אסייאתים מיוחדים של הסחוג דאשי. חוסל. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סביצ'ה טונה עם טוויל טפיוקה, נגיעות וואסבי, ויניגרט פלפלים קוריאניים, מעין אטריות זכוכית/שעועית, נענע, בזיליקום ובוטנים. לדעתי המנה המיוחדת ביותר שקיבלנו בארוחה הזאת. הייחודיות שלה מגיעה בעיקר בזכות הפלפלים הקוריאניים שמגיעים עם טעמים מיוחדים מאוד ונמרחים על כל מרכיב במנה. יש בה בעצם את כל מה שצריך, חריפות, קראנצ'יות, רכות של האטריות וטעמים מעט אסייאתיים שתמיד מעיפים את האווירה. יאמ. #yammmmm

סביצ'ה טונה עם טוויל טפיוקה, נגיעות וואסבי, ויניגרט פלפלים קוריאניים, מעין אטריות זכוכית/שעועית, נענע, בזיליקום ובוטנים. לדעתי המנה המיוחדת ביותר שקיבלנו בארוחה הזאת. הייחודיות שלה מגיעה בעיקר בזכות הפלפלים הקוריאניים שמגיעים עם טעמים מיוחדים מאוד ונמרחים על כל מרכיב במנה. יש בה בעצם את כל מה שצריך, חריפות, קראנצ'יות, רכות של האטריות וטעמים מעט אסייאתיים שתמיד מעיפים את האווירה. יאמ. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

בשלב הזה עברנו לחצי כוס היין השנייה של הארוחה, יין לבן בשם ברזם. גם הוא מעולה והעיד על המקצועיות של כל החוויה.


ממנו חזרנו לארוחה עם מנה מהממת של לוקוס שמעליו קוויאר שחור, לצדו חסה שרופה, טפטופים של שמן בזיליקום וקרם מתוק וטעים של בר בלאן הדרים בתחתית. הלוקוס היה רך מאוד וקריספי מלמעלה, החסה הייתה טעימה בכל ביס שלקחנו והרוטב היה השידוך הטוב ביותר שהלוקוס יכל לבקש. חיסלנו, ואפילו ווידאנו עם הכף שלא נשארה טיפת רוטב על הצלחת. #yammmmm

ממנו חזרנו לארוחה עם מנה מהממת של לוקוס שמעליו קוויאר שחור, לצדו חסה שרופה, טפטופים של שמן בזיליקום וקרם מתוק וטעים של בר בלאן הדרים בתחתית. הלוקוס היה רך מאוד וקריספי מלמעלה, החסה הייתה טעימה בכל ביס שלקחנו והרוטב היה השידוך הטוב ביותר שהלוקוס יכל לבקש. חיסלנו, ואפילו ווידאנו עם הכף שלא נשארה טיפת רוטב על הצלחת. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ריזוטו עם עלי תרד, בשר של מוסר ים, ביצה רכה, בצל סגול, יוזו וקרוטונים. מנה שכולה הגשמת חלום, וכל ביס בה הוא פשוט מתנה. יש לי התמכרות קשה לריזוטו, זה כבר ידוע, אבל כל השילוב מרכיבים המטורף הזה היה באמת מדהים ונתן לי רכות מהממת בפה יחד עם קצת עניין שנתנו לנו הקרוטונים. כל המרכיבים על הכף ונפלתי. #yammmmm

ריזוטו עם עלי תרד, בשר של מוסר ים, ביצה רכה, בצל סגול, יוזו וקרטונים. מנה שכולה הגשמת חלום, וכל ביס בה הוא פשוט מתנה. יש לי התמכרות קשה לריזוטו, זה כבר ידוע, אבל כל השילוב מרכיבים המטורף הזה היה באמת מדהים ונתן לי רכות מהממת בפה יחד עם קצת עניין שנתנו לנו הקרוטונים. כל המרכיבים על הכף ונפלתי. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הגענו לחצי כוס היין האחרונה של גראנש אדום של ויתקין, כמובן כי אנחנו לקראת החלק הבשרי ואין טוב מיין אדום ובשר.


המנה השישית של הארוחה, כבד אווז, עם קרם שום שחור, פיננסייר פיסטוק (מעין עוגת ספוג) ורוטב אוכמניות. מנה קטנה אבל מדויקת, עוד קצת ממנה ולא היינו שורדים. שילוב מעולה של כבד ומתוק. טעימה מכל אחד מהמרכיבים יחד, וזה ביס מנצח. טעים. #yammmmm

המנה השישית של הארוחה, כבד אווז, עם קרם שום שחור, פיננסייר פיסטוק (מעין עוגת ספוג) ורוטב אוכמניות. מנה קטנה אבל מדויקת, עוד קצת ממנה ולא היינו שורדים. שילוב מעולה של כבד ומתוק. טעימה מכל אחד המרכיבים יחד, וזה ביס מנצח. טעים. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

המנה השביעית הייתה פינאלה איכותי מאוד לארוחה. נתח רך מאוד של טלה עם ארטישוק ירושלמי, ארטישוק קונפי, פלפלים חריפים מתוקים ווינגרט עגבניות. כל ירק טופל במדויק, אהובי הארטישוק לגמרי כיכב במנה והווינגרט היה שילוב מיוחד, כי מי משלב טלה ורוטב עגבניות, לגמרי תמנע. אז היה שילוב מוצלח, אלגנטי וטעים. העשייה של הבשר הייתה מושלמת ולמרות שכבר היינו גמורים, זאת מנה שלגמרי היינו חייבים. #yammmmm

המנה השביעית הייתה פינאלה איכותי מאוד לארוחה. נתח רך מאוד של טלה עם ארטישוק ירושלמי, ארטישוק קונפי, פלפלים חריפים מתוקים ווינגרט עגבניות. כל ירק טופל במדויק, אהובי הארטישוק לגמרי כיכב במנה והווינגרט היה שילוב מיוחד, כי מי משלב טלה ורוטב עגבניות, לגמרי תמנע. אז היה שילוב מוצלח, אלגנטי וטעים. העשייה של הבשר הייתה מושלמת ולמרות שכבר היינו גמורים, זאת מנה שלגמרי היינו חייבים. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

כבר הרגשנו איך נגמר לנו המקום, ובכל זאת דאגו לנו לרגע קטן של רענון עם קרקר זרעי כוסברה, קרם קוקוס ואננס.


מיד לאחר מכן הגיע גם הקינוח של קרם פיסטוק, קרמבל פקאן וחלבה. לא אוכלת חלבה ולא אוהבת חלבה. אבל בתמנע הכל יכול להשתנות. היה לי טעים ולא נשארה אפילו שערת חלבה אחת בצלחת. יאמ. #yammmmm

מיד לאחר מכן הגיע גם הקינוח של קרם פיסטוק, קרמבל פקאן וחלבה. לא אוכלת חלבה ולא אוהבת חלבה. אבל בתמנע הכל יכול להשתנות. היה לי טעים ולא נשארה אפילו שערת חלבה אחת בצלחת. יאמ. תמנע. TIMNA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

דבר אחרון שבאמת היה לי חשוב לציין זה את שירי, המלצרית התותחית שהייתה לנו. אני נשבעת, אמיתי, שזה השירות הטוב ביותר שקיבלתי אי פעם במסעדה. היא הייתה חברותית במידה הנכונה, מקצועית מאוד, כשהיא יודעת את כל התפריט למרות שהוא השתנה ממש לפני כמה ימים, וכזאת שמבינה את כל סודות האלכוהול והיין הכי מיוחדים. תודה.


מדובר ב#yammmmm


449 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page