top of page

סנטי | Santi

החוויה הקולינרית האחרונה שחוויתי לפני שהחלה המלחמה היא סנטי, בר מסעדה של קבוצת בארכה, בהובלת השף גיא אריש, שאחראי גם לתפריט הפצצתי במסעדת משייה, ממנה יצאתי מאוהבת, נדהמת, מלאת פליאה מהאוכל הכל כך לא רגיל שחוויתי.


לקח לי אמנם קצת זמן אבל בסוף הגעתי גם לסנטי. באותו היום שף גיא היה על הפס (להבנתי, לפני המלחמה, היה נוהג להגיע בכל יום למסעדה אחרת מבין שתי המסעדות). מדובר בבר אלכוהול/יין/אוכל חדש מבית משייה. האווירה קלילה אבל מוקפדת על הפרטים הקטנים, עם שירות ידעני ומקצועי שיכולתי להעריך. תפריט האלכוהול מגוון מאוד והותאמו לנו יינות שקלעו בול לטעמים שתיארנו שאנחנו מחפשים.


החלל מעט צפוף, כולל בר ישיבה הצופה לפתח קטן שחושף את המטבח, חלל ישיבה פנימי בסמוך אליו וחלל מקורה חיצוני, בו ישבנו. המלצה חמה - הימנעו מישיבה על הספות, פחות נוח מישיבה על כיסא (ניסיתי את שניהם כדי לשרוד ולספר), ואולי תנסו אפילו לקבוע מקום על הבר, היה נראה כמו מיקום נחשק.


הגענו במטרה לטעום את כל התפריט או לפחות את מרביתו, אבל אני, כאוכלת מסלול שהוא בהגדרתו כשר (חלב ולאחר מכן בשר), פחות מצאתי את עצמי מקיימת את המטרה הזאת. עמדו לרשותי 7 מנות מתוך 19 (כולל לחם), כשבשר לא ניתן לאכול כלל, מאחר והוא במגע עם חמאה בכל המנות. כך שאני ארשה לעצמי להניח שסועד אשר יגיע עם הגבלות נוספות יתקשה אפילו יותר להתמצא במבחר המצומצם.


אבל אם נדבר על המנות שכן טעמתי, בהחלט מצאתי כמה מנות שהצלחתי להגדיר כגאוניות ואחרות שפחות, אבל החוויה הכללית הייתה מעניינת וטעימה, כשהכיוון הוא תפריט עם נגיעות צרפתיות, כיאה למקור הצרפתי של השף, בשילוב מקומיות וים תיכוניות ואליהם מתווספים גם כמה כיוונים יפניים.


מחמצת, שיפון, חמאה וריקוטה (גרסה כשרה, 38 ₪), לחמים מעולים ממש, חמאה מסוכנת מאוד שקשה להפסיק לנגב בה, וריקוטה מהממת ששירתה את כל הפחמימות האלו נהדר. #yammmmm

החוויה הקולינרית האחרונה שחוויתי לפני שהחלה המלחמה היא סנטי, בר מסעדה של קבוצת בארכה, בהובלת השף גיא אריש, שאחראי גם לתפריט הפצצתי במסעדת משייה, ממנה יצאתי מאוהבת, נדהמת, מלאת פליאה מהאוכל הכל כך לא רגיל שחוויתי.  לקח לי אמנם קצת זמן אבל בסוף הגעתי גם לסנטי. באותו היום שף גיא היה על הפס (להבנתי, לפני המלחמה, היה נוהג להגיע בכל יום למסעדה אחרת מבין שתי המסעדות). מדובר בבר אלכוהול/יין/אוכל חדש מבית משייה. האווירה קלילה אבל מוקפדת על הפרטים הקטנים, עם שירות ידעני ומקצועי שיכולתי להעריך. תפריט האלכוהול מגוון מאוד והותאמו לנו יינות שקלעו בול לטעמים שתיארנו שאנחנו מחפשים.  החלל מעט צפוף, כולל בר ישיבה הצופה לפתח קטן שחושף את המטבח, חלל ישיבה פנימי בסמוך אליו וחלל מקורה חיצוני, בו ישבנו. המלצה חמה - הימנעו מישיבה על הספות, פחות נוח מישיבה על כיסא (ניסיתי את שניהם כדי לשרוד ולספר), ואולי תנסו אפילו לקבוע מקום על הבר, היה נראה כמו מיקום נחשק.  הגענו במטרה לטעום את כל התפריט או לפחות את מרביתו, אבל אני, כאוכלת מסלול שהוא בהגדרתו כשר (חלב ולאחר מכן בשר), פחות מצאתי את עצמי מקיימת את המטרה הזאת. עמדו לרשותי 7 מנות מתוך 19 (כולל לחם), כשבשר לא ניתן לאכול כלל, מאחר והוא במגע עם חמאה בכל המנות. כך שאני ארשה לעצמי להניח שסועד אשר יגיע עם הגבלות נוספות יתקשה אפילו יותרלהתמצא במבחר המצומצם.  אבל אם נדבר על המנות שכן טעמתי, בהחלט מצאתי כמה מנות שהצלחתי להגדיר כגאוניות ואחרות שפחות, אבל החוויה הכללית הייתה מעניינת וטעימה, כשהכיוון הוא תפריט עם נגיעות צרפתיות, כיאה למקור הצרפתי של השף, בשילוב מקומיות וים תיכוניות ואליהם מתווספים גם כמה כיוונים יפניים.  מחמצת, שיפון, חמאה וריקוטה (גרסה כשרה, 38 ₪), לחמים מעולים ממש, חמאה מסוכנת מאוד שקשה להפסיק לנגב בה, וריקוטה מהממת ששירתה את כל הפחמימות האלו נהדר. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אינטיאס, שויו כוסמת וטבסקו צהוב (74 ₪), הטרטר הגיע עם טעמים חמוצים מאוד, כיוון מעט יפני. מנה טעימה, אבל עם טעמים חזקים מאוד שהקשו עלי להמשיך באכילה של יותר משני ביסים התחלתיים. #yammmmm

אינטיאס, שויו כוסמת וטבסקו צהוב (74 ₪), הטרטר הגיע עם טעמים חמוצים מאוד, כיוון מעט יפני. מנה טעימה, אבל עם טעמים חזקים מאוד שהקשו עלי להמשיך באכילה של יותר משני ביסים התחלתיים. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ליטל ג׳אם, גארום פטריות וגבינת ״עמק המעיינות״ (48 ₪), מנה שפגשתי או לפחות הזכירה לי מאוד מנה שכבר אכלתי אצל שף אחר בתל אביב. גם פה היא הייתה לי מרעננת, ממכרת, טעימה ועסיסית מאוד. #yammmmm

ליטל ג׳אם, גארום פטריות וגבינת ״עמק המעיינות״ (48 ₪), מנה שפגשתי או לפחות הזכירה לי מאוד מנה של השף אורן אסידו. גם פה היא הייתה לי מרעננת, ממכרת, טעימה ועסיסית מאוד. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פטריות יער, עלי חזרת, שום שחור (42 ₪), מנה שמגיעה מאזור בתפריט שנקרא ״על פחם״, כזה שכבר יוצר סקרנות. צלחת נהדרת של טעמים מיוחדים מאוד, גיא ארישים כאלה, מרקמי פטריות שונים שמרימים זה לזה וטעמי אש נהדרים. #yammmmm

פטריות יער, עלי חזרת, שום שחור (42 ₪), מנה שמגיעה מאזור בתפריט שנקרא ״על פחם״, כזה שכבר יוצר סקרנות. צלחת נהדרת של טעמים מיוחדים מאוד, גיא ארישים כאלה, מרקמי פטריות שונים שמרימים זה לזה וטעמי אש נהדרים. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טורטליני גרוייר (64 ₪), בצק מהמם כיאה לשף שפסטה יוצאת לו מהשרוול באהלן אהלן, טעמי הרוטב היו לי לעיתים גבינתיים מדי, ויצרו מעין שילוב של טעמי גבינה קשה על גבול הגבינה צהובה (ככל הנראה מהגרוייר), אבל זאת מנה נוספת שיכולתי בכל זאת להגדיר כגאונית, עבור המחשבה עליה והיכולת שלה להרשים אותנו החל מהרגע שבו היא מונחת על השולחן. #yammmmm

טורטליני גרוייר (64 ₪), בצק מהמם כיאה לשף שפסטה יוצאת לו מהשרוול באהלן אהלן, טעמי הרוטב היו לי לעיתים גבינתיים מדי, ויצרו מעין שילוב של טעמי גבינה קשה על גבול הגבינה צהובה (ככל הנראה מהגרוייר), אבל זאת מנה נוספת שיכולתי בכל זאת להגדיר כגאונית, גם עבור המחשבה עליה וגם עבור הביצוע. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קאמה-טאמה פיצ׳י, קוויאר שחור (64 ₪), צלחת שכולה צועקת מינימליסטיות יפנית. גם כאן מדובר בפסטה מעולה שזרקה אותי באוטומט למנת הפיצ׳י המדהימה שאכלתי במשייה, טעם חזק וטוב של החלמון וכל מה שנדרש כדי לסגור את כל הטוב הזה הוא ניגוב עם פוקאצ׳ה שיספוג את כל מה שנותר בצלחת וזה מהמם. הרי לכם מנה גאונית. #yammmmm

קאמה-טאמה פיצ׳י, קוויאר שחור (64 ₪), צלחת שכולה צועקת מינימליסטיות יפנית. גם כאן מדובר בפסטה מעולה שזרקה אותי באוטומט למנת הפיצ׳י המדהימה שאכלתי במשייה, טעם חזק וטוב של החלמון וכל מה שנדרש כדי לסגור את כל הטוב הזה הוא ניגוב עם פוקאצ׳ה שיספוג את כל מה שנותר בצלחת וזה מהמם. הרי לכם מנה גאונית. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

דובר סול וחמאה לבנה (148 ₪), הדג הגיע במידת עשייה טובה ועם רטבים שהצליחו להחמיא לו. מנה חמודה. #yammmmm

דובר סול וחמאה לבנה (148 ₪), הדג הגיע במידת עשייה טובה ועם רטבים שהצליחו להחמיא לו. מנה חמודה. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

לוקוס, יוגורט, עלי שיסו ופינגר ליים, שילוב טעמים של קר וחם, רכות וחספוס. עלה השיסו מעניק טעם פחמי מלוח, והפינגר ליים הוא פשוט הגנבה, מקפיץ את החך למעלה עם התפוצצות, ליטרלי, בתוך הביס, יחד עם הדג הנהדר והחמימות של היוגורט. #yammmmm

לוקוס, יוגורט, עלי שיסו ופינגר ליים, שילוב טעמים של קר וחם, רכות וחספוס. עלה השיסו מעניק טעם פחמי מלוח, והפינגר ליים הוא פשוט הגנבה, מקפיץ את החך למעלה עם התפוצצות, ליטרלי, בתוך הביס, יחד עם הדג הנהדר והחמימות של היוגורט. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ריאולה (Riz au Lait) קינוח צרפתי על בסיס אורז וחלב ווניל שהגיע בסוף הארוחה כמעין רייס פודינג עם טופינג שונים. מושלם. קשה להוסיף לתיאור הזה מילים נוספות. מושלם. מחכה להגיע שוב כדי לאכול ממנו בתקווה שהוא עדיין מוגש במסעדה. #yammmmm

ריאולה (Riz au Lait) קינוח צרפתי על בסיס אורז וחלב ווניל שהגיע בסוף הארוחה כמעין רייס פודינג עם טופינג שונים. מושלם. קשה להוסיף לתיאור הזה מילים נוספות. מושלם. מחכה להגיע שוב כדי לאכול ממנו בתקווה שהוא עדיין מוגש במסעדה. סנטי. SANTI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סמיפרדו שוקולד לבן ולרונה, פייטה שוקולד לבן ואוכמניות. מדהים עד כמה הקינוחים היו מעולים. טעמים פירותיים נהדרים ומתיקות מדויקת. #yammmmm

סמיפרדו שוקולד לבן ולרונה, פייטה שוקולד לבן ואוכמניות. מדהים עד כמה הקינוחים היו מעולים. טעמים פירותיים נהדרים ומתיקות מדויקת. סנטי. SATI. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הייתה לי המון סקרנות כלפי סנטי, בכל זאת השף הוא גיא אריש, והקבוצה היא קבוצת בארכה, אז קיימת גם הצדקה לתחושה. אכן מדובר במקום מוקפד שמאפיין מאוד את כל מה שחשבתי שאפגוש כאשר אגיע. הייתי שמחה למגוון רחב יותר עבורי, אבל לא אוכל לשנות את החשיבה והגישה כלפי המקום. מה שכן, היו כמה מנות שנשארו איתי וילוו אותי, והטעמים היו טובים ונעימים.


מדובר ב#yammmmm


663 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page