top of page

קרודו | Crudo

אחרי תקופה ארוכה מאז הביקור האחרון שלי בעיר חיפה, ביקרתי סוף סוף בבר מסעדה קרודו. גם קרודו, כמו לוקס, בה ביקרתי באותו ביקור אחרון, שייכת לשף עלאא מוסא (שגם התראיין לא מזמן בפודקאסט), והוא כמובן גם אחראי על התפריט המעולה שלה.


בלוקס עפתי באוויר מתפריט חזק וטעים, והנה שוב קיבלתי את היד המיוחדת הזאת על הצלחת עם טעמים מלוחים, חריפים, בועטים וטעימים. נעשה שימוש מהמם במרכיבים כמו לאבנה, שנקליש וזעתר, שתיבלו בעסיסיות את האוכל, באופן שבו לא פגשתי לפני כן. כך שניכר שהבינו בדיוק כיצד נכון לשלב אותם כדי שיוכלו להופיע בצורתם הטעימה ביותר.


המסעדה מקרינה חמימות ונעימות עם עיצוב עץ, עם תאורה מעט חשוכה ועם תנור האבן שמקבל את מירב תשומת הלב. יש בה כמה אזורי ישיבה - אזור חיצוני מקורה, אזור פנימי, בר שתייה ובר מטבח/שף. ישבנו בבר מטבח בו ישנם 6 מקומות, ולכן אם הוא פנוי ואתם בין 2-3 סועדים זה לגמרי האזור לשבת בו, לצפות בכל הקסם שמתרחש בזמן הכנת המנות ועבודתו של תנור האבן שמוציא המון יאמ בזה אחר זה. זאת כנראה המלצה שתהיה לי בכל מקום בו יהיה בר שף/מטבח, משדרג לי אוטומטית את החוויה.


התפריט מהמם ומתאים לחלוקה והנאה ממגוון של מנות, והקונספט הכללי הוא מטבח ערבי ים תיכוני שמשתלב ביצירתיות עם מנות מהמטבח האיטלקי.


פוקאצ׳ה (28 ₪), הגיעה רכה וחמימה יחד עם זיתים ועגבניות מרוסקות. הייתי רוצה עוד מליחות שמתלווה אליה, או אולי מטבל שממש אפשר לנגב בו ולתת ביס מלא בנימוחות, אבל היא הייתה טובה כפחמימה שליוותה אותנו גם בעת הגעת שאר המנות. #yammmmm

בלוקס עפתי באוויר מתפריט חזק וטעים, והנה שוב קיבלתי את היד המיוחדת הזאת על הצלחת עם טעמים מלוחים, חריפים, בועטים וטעימים. נעשה שימוש מהמם במרכיבים כמו לאבנה, שנקליש וזעתר, שתיבלו בעסיסיות את האוכל, באופן שבו לא פגשתי לפני כן. כך שניכר שהבינו בדיוק כיצד נכון לשלב אותם כדי להוביל אותם לצורתם הטעימה ביותר.   המסעדה מקרינה חמימות ונעימות בעיצוב עץ, תאורה מעט חשוכה ותנור האבן שמקבל את מירב תשומת הלב. יש בה כמה אזורי ישיבה - אזור חיצוני מקורה, אזור פנימי, בר שתייה ובר מטבח/שף. ישבנו בבר מטבח בו ישנם 6 מקומות, ולכן אם הוא פנוי ואתם בין 2-3 סועדים זה לגמרי האזור לשבת בו, לצפות בכל הקסם שמתרחש בזמן הכנת המנות ועבודתו של תנור האבן שמוציא המון יאמ בזה אחר זה. זאת כנראה המלצה שתהיה לי בכל מקום בו יהיה בר שף/מטבח, תמיד משדרג לי אוטומטית את החוויה.  התפריט מהמם ומתאים לחלוקה והנאה ממגוון של מנות, והקונספט הכללי הוא מטבח ערבי ים תיכוני שמשתלב מושלם עם מנות מהמטבח האיטלקי. את הארוחה שלנו התחלנו עם פתיחה חזקה מאוד של מנות הכוללות דגים נאים. משם הדרך עד הקינוחים כבר הייתה מובטחת.  פוקאצ׳ה (28 ₪), הגיעה רכה וחמימה יחד עם זיתים ועגבניות מרוסקות. הייתי רוצה עוד מליחות שמתלווה אליה, או אולי מטבל שממש אפשר לנגב בו ולתת ביס, אבל היא הייתה טובה כפחמימה שליוותה אותנו גם בעת הגעת שאר המנות. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קרודו מוסר (62 ₪), עם עלי זעתר, עגבניה סחוטה, צנוברים ולאבנה שנקליש. החריפות הייתה חריפות טובה, שלא שורפת את הפה, שמספקת עוד ממד חשוב וטעים של טעם. התווספה אליו השנקליש המלוחה שהעצימה גם היא את הביס, ובקיצור מנה וואו. #yammmmm

קרודו מוסר (62 ₪), עם עלי זעתר, עגבניה סחוטה, צנוברים ולאבנה שנקליש. החריפות הייתה חריפות טובה, שלא שורפת את הפה, שמספקת עוד ממד חשוב וטעים של טעם. התווספה אליו השנקליש המלוחה שהעצימה גם היא את הביס, ובקיצור מנה וואו. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סשימי פלמידה אדומה (62 ₪), עם אבן יוגורט, שמן זית, עלי כוסברה ושמיר. טעמים עמוקים, ומעט מעושנים. הדג כל כך רך והשמיר והכוסברה נתנו לי ניגוד מושלם של טעמים. #yammmmm

סשימי פלמידה אדומה (62 ₪), עם אבן יוגורט, שמן זית, עלי כוסברה ושמיר. טעמים עמוקים יותר, ומעט מעושנים, הדג כל כך רך והשמיר והכוסברה נתנו לי ניגוד מושלם של טעמים. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ברוסקטה עם פלמידה כבושה (56 ₪) בסמבוקה (משקה חריף איטלקי בטעם אניס) עם לאבנה מעושנת, בצל ועגבניות מרוסקות. הברוסרטה קריספית ועליה רכות ורעננות של הטופינג הנהדר. מנה נוספת שאסור לוותר עליה. #yammmmm

ברוסקטה עם פלמידה כבושה (56 ₪) בסמבוקה (משקה חריף איטלקי בטעם אניס) עם לאבנה מעושנת, בצל ועגבניות מרוסקות. הברוסרטה קריספית ועליה רכות ורעננות של הטופינג הנהדר. מנה נוספת שאסור לוותר עליה. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ארנצ'יני פריקה (56 ₪), עם לאבנה פיקנטית, פרמז׳ן, לימון ושמן זית. אני כל כך לא מחוברת לגרסאות הארנצ׳יני השונות שטעמתי בחיי, וזאת תמיד מתפרשת אצלי כמנה חסרת משמעות, תפלה ולא כזאת שאחשוב להזמין. אבל בתפריט של קרודו מדובר במנת ארנצ׳יני גאונית, ממכרת, עם שילובי טעמים מטורפים, שזה ממש אסון לא להזמין אותה. הפריקה עושה את כל ההבדל וגם הלאבנה הפיקנטית יוצרת עוד טוויסט לא צפוי, אבל כל כך הכרחי. שוב אני אחזור ואומר - מנה גאונית. #yammmmm

ארנצ'יני פריקה (56 ₪), עם לאבנה פיקנטית, פרמז׳ן, לימון ושמן זית. אני כל כך לא מחוברת לגרסאות הארנצ׳יני השונות שטעמתי בחיי, וזאת תמיד מתפרשת אצלי כמנה חסרת משמעות, תפלה ולא כזאת שאחשוב להזמין. אבל בתפריט של קרודו מדובר במנת ארנצ׳יני גאונית, ממכרת, עם שילובי טעמים מטורפים, שזה ממש אסון לא להזמין אותה. הפריקה עושה את כל ההבדל וגם הלאבנה הפיקנטית יוצרת עוד טוויסט לא צפוי, אבל כל כך הכרחי. שוב אני אחזור ואומר - מנה גאונית. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פיצה ארטישוק (78 ₪), עם קרם ארטישוק ירושלמי, ארטישוק אלה רומאנה, שבבי פרמז׳ן ורוקט. פיצה שאיזנה את כל מה שהטעמים שפגשנו לפני כן, עם בצק שהיה מעולה ממש. אבל הטופינג היה לי מעט כבד, הייתי צריכה עוד מרכיב אחד שיקליל אותה ויתן לה עוד כוח. #yammmmm

פיצה ארטישוק (78 ₪), עם קרם ארטישוק ירושלמי, ארטישוק אלה רומאנה, שבבי פרמז׳ן ורוקט. פיצה שאיזנה את כל מה שהטעמים שפגשנו לפני כן, עם בצק שהיה מעולה ממש. אבל הטופינג היה לי מעט כבד, הייתי צריכה עוד מרכיב אחד שיקליל אותה ויתן לה עוד כוח. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

כמו שאתם יודעים אני אוכלת מסלול כשר, ורציתי מצד אחד לאכול מאזור המנות הבשריות, אבל מצד שני לא לוותר על הקינוחים. פיתרון שמצאתי את עצמי נעזרת בו כבר כמה פעמים הוא הזמנת קינוחים לפני המנות הבשריות. בכל זאת מדובר בקיבה נפרדת. אז טעמנו שני קינוחים מבין השלושה הקיימים (יש גם טירמיסו).

מוס גבינה (44 ₪), עם קולי מנגו וטוויל פסיפלורה. הטוויל היה ממש כמו ענן והצלחת כולה הייתה מוצפת ברעננות. #yammmmm

כמו שאתם יודעים אני אוכלת מסלול כשר, ורציתי מצד אחד לאכול מאזור המנות הבשריות, אבל מצד שני לא לוותר על הקינוחים. פיתרון שמצאתי את עצמי נעזרת בו כבר כמה פעמים הוא הזמנת קינוחים לפני המנות הבשריות. בכל זאת מדובר בקיבה נפרדת. אז טעמנו שני קינוחים מבין השלושה הקיימים (יש גם טירמיסו).  מוס גבינה (44 ₪), עם קולי מנגו וטוויל פסיפלורה. הטוויל היה ממש כמו ענן והצלחת כולה הייתה מוצפת ברעננות. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פנקוטה (32 ₪) מיוגורט כבשים, טימין, דבש ושקדים מקורמלים. קינוח פשוט וטעים עם שילוב מרקמים וטעמים מדויק. חשוב כמובן גם להזהיר על הדרך מהתמכרות לשקדים המקורמלים, לא קל. #yammmmm

פנקוטה (32 ₪) מיוגורט כבשים, טימין, דבש ושקדים מקורמלים. קינוח פשוט וטעים עם שילוב מרקמים וטעמים מדויק. חשוב כמובן גם להזהיר על הדרך מהתמכרות לשקדים המקורמלים, לא קל. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סינטה בגריל פחמים (108 ₪), עם ירקות מוקפצים (המנה מופיעה בתפריט עם פירה תפו״א, שמן כמהין ורוטב פורצ׳יני). הבשר הגיע במידת עשייה מדויקת והירקות גם הם היו מעולים, אבל בדיעבד הייתי מזמינה מנה בשרית אחרת, אולי יותר קלילה לסגור איתה את הארוחה, כי אני באופן כללי לא אחת של מנות עיקריות, בטח לא מנות עיקריות בשריות קלאסיות, אלא יותר מתחברת למנות בשריות שמייצגות את אזור המנות הראשונות, הקטנות יותר. #yammmmm

סינטה בגריל פחמים (108 ₪), עם ירקות מוקפצים (המנה  מופיעה בתפריט עם פירה תפו״א, שמן כמהין ורוטב פורצ׳יני). הבשר הגיע במידת עשייה מדויקת והירקות גם הם היו מעולים, אבל בדיעבד הייתי מזמינה מנה בשרית אחרת, אולי יותר קלילה לסגור איתה את הארוחה, כי אני באופן כללי לא אחת של מנות עיקריות, בטח לא מנות עיקריות בשריות קלאסיות, אלא יותר מתחברת למנות בשריות שמייצגות את אזור המנות הראשונות, הקטנות יותר. קרודו. CRUDO. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

יצאנו ממש נלהבות ונרגשות מהערב הזה. כל כך הרבה טעים, אווירה טובה, ושירות מעולה ממש. כל מה שחשבתי שאמצא בקרודו אכן חיכה לי, ואני מאוד מאוד מאוד ממליצה לכם ללכת ולנסות את כל הטוב הזה גם בעצמכם, במיוחד אם אתם מחפשים ערב עם אווירה טובה ואוכל מהמם שילווה אתכם.


מדובר ב#yammmmm



393 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page