top of page

לוקס | LUX

רחוב הנמל בחיפה התפתח מאוד קולינרית בזכות מסעדות שהסכימו כביכול לקחת סיכון ולהרים אותו. הוא התחיל ממסעדה אחת טובה ולאט לאט התווספו אליו עוד ועוד מסעדות וכך הפך לאזור מבוקש מאוד של קולינריה איכותית. אחת מהמסעדות הללו היא מסעדת לוקס, של השף עלאא מוסא, שעליה שמעתי רבות והיא חיכתה בסבלנות תקופה די ארוכה ברשימה שלי.


המסעדה מעוצבת מהמם, עם המון עץ שמשרה תחושת חמימות. בחלל הפנימי היא כוללת בר ארוך מול מטבח פתוח ובאזור החיצוני מחכה רחוב הנמל והעוברים והשבים. הגעתי בשעות הצהריים לאווירה מאוד רגועה, אבל השמועות אומרות שכשמגיעים בערב האווירה עולה וכוללת המון שמח מסביב.


התפריט מאוד ברור, כלומר, הבנתי ישר שמדובר במנות קלילות של דגים ובשר בשילוב מטבח ערבי מודרני. כמעט בכל מנה נוכל למצוא מרכיב מוכר מהמטבח הזה ושילובים מסוימים שהיו מפתיעים ומרעננים בטעם ובסגנון שלהם.


מה שהכי יפה לראות זה שהמסעדה הזאת לא מובילה רק את הקולינריה החיפאית, לפי דעתי אם היו מציבים את אותה המסעדה בתל אביב היא הייתה מצליחה להוביל גם את הקולינריה התל אביבית. שורה תחתונה? היה לי טעים, מאוד.


פוקאצ׳ה (22 ₪) עם טחינה, זיתים ומטבל של אגוזים עם משחת פלפלים, סירופ רימונים, שמן זית ותבלינים. הפוקאצ׳ה רכה עם סומק ומליחות כיפית, המטבל פלפלים יכול לקבל עוד כוח, אבל הוא מהמועדפים עלי. #yammmmm

רחוב הנמל בחיפה התפתח מאוד קולינרית בזכות מסעדות שהסכימו כביכול לקחת סיכון ולהרים בו את המסעדה. אחת מהמסעדות הללו היא מסעדת לוקס של השף עלאא מוסא שעליה שמעתי רבות והיא חיכתה תקופה די ארוכה בסבלנות ברשימה.  המסעדה מעוצבת מהמם, עם המון עץ שמשרה תחושת חמימות. בחלל הפנימי היא כוללת בר ארוך מול מטבח פתוח ובאזור החיצוני מחכה רחוב הנמל והעוברים והשבים. הגעתי בשעות הצהריים לאווירה מאוד רגועה, אבל השמועות אומרות שכשמגיעים בערב האווירה עולה וכוללת המון שמח מסביב.   התפריט מאוד ברור, כלומר, הבנתי ישר שמדובר במנות קלילות של דגים ובשר בשילוב מטבח ערבי מודרני. בכל מנה נוכל למצוא מרכיב שבעבר לא יכולנו לדמיין אותו כחלק ממנה והוא מפתיע ומרענן בטעם ובסגנון שלו.  מה שהכי יפה לראות זה שהמסעדה הזאת לא מובילה רק את הקולינריה החיפאית, לפי דעתי אם היו מציבים את אותה המסעדה בתל אביב היא הייתה מצליחה להוביל גם את הקולינריה התל אביבית. שורה תחתונה? היה לי טעים, מאוד.  פוקאצ׳ה (22 ₪) עם טחינה, זיתים ומטבל של אגוזים עם משחת פלפלים, סירופ רימונים, שמן זית ותבלינים. פוקאצ׳ה רכה עם סומק ומליחות כיפית הזאת, המטבל פלפלים יכול לקבל עוד כוח, אבל הוא מהמועדפים עלי. לוקס LUX. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טרטר פרידה (72 ₪), עם קרקר שמן זית ועשבי תיבול, אבוקדו, ליים, נענע ואבן יוגורט. יש פה עלה אחד שעשה את כל ההבדל והפך את המנה הזאת לוואו, הנענע כמובן. הביס היה כל כך מרענן והרגיש כמו קוקטייל אלכוהולי טוב של קיץ. #yammmmm

טרטר פרידה (72 ₪), עם קרקר שמן זית ועשבי תיבול, אבוקדו, ליים, נענע ואבן יוגורט. יש פה עלה אחד שעשה את כל ההבדל והפך את המנה הזאת לוואו, הנענע כמובן. הביס היה כל כך מרענן והרגיש כמו קוקטייל אלכוהולי טוב של קיץ. לוקס.LUX. טרטר פרידה (72 ₪), עם קרקר שמן זית ועשבי תיבול, אבוקדו, ליים, נענע ואבן יוגורט. יש פה עלה אחד שעשה את כל ההבדל והפך את המנה הזאת לוואו, הנענע כמובן. הביס היה כל כך מרענן והרגיש כמו קוקטייל אלכוהולי טוב של קיץ.הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סביצ׳ה לוקס סטייל (72 ₪), עם לבאנה שנקליש, פלפל חריף, קרם חציל ופיסטוק חלבי. עוד מנה מרעננת, עם טעמי חציל מעושנים, מליחות גבינתית ופיסטוק שמוסיף נגיסות בכל ביס. כף עם כל הטוב הזה וזה מושלם. כי אין מענג מגבינה מלוחה טובה, באמת שאין. #yammmmm

סביצ׳ה לוקס סטייל (72 ₪), עם לבאנה שנקליש, פלפל חריף, קרם חציל ופיסטוק חלבי. עוד מנה מרעננת, עם טעמי חציל מעושנים, מליחות גבינתית ופיסטוק שמוסיף נגיסות בכל ביס. כף עם כל הטוב הזה וזה מושלם. כי אין טוב מגבינה מלוחה טובה, באמת שאין. לוקס. LUX. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

תבולה דג נא (72 ₪), עם בורגול, שקדים קלויים וטחינה משכם. כל מה שטוב נכנס בסלט דג הזה. מעט כבד יותר משאר המנות, אבל זאת מנה מעולה וטעימה לחלוקה. #yammmmm

תבולה דג נא (72 ₪), עם בורגול, שקדים קלויים וטחינה משכם. כל מה שטוב נכנס בסלט דג הזה. מעט כבד יותר משאר המנות, אבל זאת מנה מעולה וטעימה לחלוקה. לוקס. LUX. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

בלאגן משוק עכו (139 ₪), עם פילה אינטיאס (הגיע מהים ממש באותו היום למסעדה), ריזוטו פריקי עם תרד בר, שעועית ירוקה וגבינה מלוחה. שמעו לי, מנה שבשבילה חובה להגיע למסעדה. פריקי כביכול הוא מרכיב פשוט ולא מרגש, אבל הוא היה כל כך טעים ומדויק והוסיף מרקם הכרחי למנה, והתרד שהשתלב בתוכו היה מושלם בצורה בלתי רגילה והוסיף חמיצות. יחד עם המליחות של הגבינה והדג העסיסי המנה הזאת הייתה וואו. בואו נזכר שמדובר במנה עיקרית, ואני לא אוהדת במיוחד של הגודל הזה בתפריט, אבל כאן זה מחייב. #yammmmm

בלאגן משוק עכו (139 ₪), עם פילה אינטיאס (הגיע מהים ממש באותו היום למסעדה), ריזוטו פריקי עם תרד בר, שעועית ירוקה וגבינה מלוחה. שמעו לי, מנה שבשבילה חובה להגיע למסעדה. פריקי כביכול הוא מרכיב פשוט ולא מרגש, אבל הוא היה כל כך טעים ומדויק והוסיף מרקם הכרחי למנה, והתרד שהשתלב בתוכו היה מושלם בצורה בלתי רגילה והוסיף חמיצות. יחד עם המליחות של הגבינה והדג העסיסי המנה הזאת הייתה וואו. בואו נזכר שמדובר במנה עיקרית, ואני לא אוהדת במיוחד של הגודל הזה בתפריט, אבל כאן זה מחייב. לוקס. LUX. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

את הקינוח אכלתי בכנאפה דה לוקס שממוקם בהמשך הרחוב. ותנחשו מה אכלתי? ברור שכנאפה, וגם לילות ביירות, ושניהם היו נהדרים ממש. #yammmmm

את הקינוח אכלתי בכנאפה דה לוקס שממוקם בהמשך הרחוב. ותנחשו מה אכלתי? ברור שכנאפה, וגם לילות ביירות, ושניהם היו נהדרים ממש. לוקס. LUX. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אין דבר שאהוב עלי יותר מאשר להגיע למקום עם ציפיות כל כך גבוהות ולא להתאכזב ממנו אלא בדיוק ההפך. אווירה נעימה, שירות מעולה, אוכל טעים (שזה הכי חשוב) וחוויה כללית ששוה הגעה נוספת למסעדה.


מדובר ב#yammmmm


681 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page