top of page

קפה אירופה | Cafe Europa

אז הגענו, המסעדה כולה אווירה רגועה ונינוחה, לא מתאמצת, הכל מאוד זורם, הרבה מקומות ישיבה שהתמלאו מאוד מהר, תפריט מפתה ובעצם כל מה שהיינו צריכות כדי להתרכז בטעמים שחיכו לנו. אימוש הזמינה לה קוקטייל ג'סמין, שלשמחתי התברר כאחת ההצלחות הגדולות בשולחן, ויצאנו לדרך.

התחלנו עם טרטר דג (71 ₪), עם גספצ'ו, צ'ילי, כוסברה, נענע וקרקר גרעינים. הגספצ'ו בתחתית הצלחת היה מושלם, מלא בטעמים חמוצים טעימים שהשתלבו מעולה עם הטרטר. את הקרקר שברנו כמובן, תוך שאנחנו מוודאות שבכל ביס יש לנו על הכף את כל המרכיבים, וכך נהננו גם מהרכות, גם מהחמיצות, אבל גם מהקראנצ'יות שאני כל כך אוהבת. חובה לאכול עם כף! המלצת השנה, מבטיחה. #yammmmm

החלטתי שהגיע הזמן לפנק קצת את אימוש, ושעל הדרך גם אני אתפנק במסעדה שעדיין לא הייתי בה אבל ממש מחכה לבדוק אותה, אז נסענו יחד לקפה אירופה בתל אביב.  המסעדה נמצאת בבעלותו של השף שרון כהן, שף שמנצח בגאונות גם על היאמ של מסעדת ״שילה״ (התגעגעתי). כאשר לאחרונה הוא מלווה את ירדן שי, השפית שמובילה את המטבח של קפה אירופה. היא מוכרת לנו בתור חצי מהזוג ״שי ומסהיד״ בתכנית MKR. אבל עבר כבר זמן מאז, ולמי ששכח היא לגמרי יודעת את העבודה.  אז הגענו, המסעדה כולה אווירה רגועה ונינוחה, לא מתאמצת, הכל מאוד זורם, הרבה מקומות ישיבה שהתמלאו מאוד מהר, תפריט מפתה ובעצם כל מה שהיינו צריכות כדי להתרכז בטעמים שחיכו לנו.  התחלנו עם טרטר דג (71 ₪), עם גספצ'ו, צ'ילי, כוסברה, נענע וקרקר גרעינים. הגספצ'ו בתחתית הצלחת היה מושלם, מלא בטעמים חמוצים טעימים שהשתלבו מעולה עם הטרטר. את הקרקר שברנו כמובן, תוך שאנחנו מוודאות שבכל ביס יש לנו על הכף את כל המרכיבים, וכך נהנו גם מהרכות, גם מהחמיצות, אבל גם מהקראנצ'יות שאני כל כך אוהבת. חובה לאכול עם כף! המלצת השנה, מבטיחה. קפה אירופה. CAFE EUROPA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קרודו דגים (72 ₪), סשימי של טונה ואמצ׳י מונח על קרח, ולצידו רוטב יוזו ופיש סוס. סשימי חלומי וטרי ברמות שנטבל ברוטב מדויק, ששודך בקפדנות למנה. אני חולה על סשימי, כבר ידוע, בטח על כזה שמגיע אלי לשולחן כל כך טרי. וואו. #yammmmm

קרודו דגים (72 ₪), סשימי של טונה ואמאצ׳י מונח על קרח, ולצידו רוטב יוזו ופיש סוס. סשימי חלומי וטרי ברמות שנטבל ברוטב מדויק, ששודך בקפדנות למנה. חולה על סשימי, לא יודעת איך עוד אפשר לתאר את הטריות שהייתה לי בפה. וואו. קפה אירופה. CAFE EUROPA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

לשמחתי היה גם תפריט ספיישל, אז היה לי ברור שלפחות מנה אחת ממנו אנחנו חייבות להזמין. בחרנו להזמין אנילוטי תרד וריקוטה (72 ₪), עם ריקוטה ביתית וקונפי עגבניות מגי. הבצק היה מעט עבה, אבל הקונפי עגבניות שליווה את המנה היה תוספת מדויקת, כך שכל אנילוטי עם חתיכת עגבנייה מעליו היה בול. טעים. #yammmmm

לשמחתי היה גם תפריט ספיישל, אז היה לי ברור שלפחות מנה אחת ממנו אנחנו חייבות להזמין. בחרנו להזמין אנילוטי תרד וריקוטה (72 ₪), עם ריקוטה ביתית וקונפי עגבניות מגי. הבצק היה מעט עבה, אבל הקונפי עגבניות שליווה את המנה היה תוספת מדויקת. כל אנילוטי עם חתיכת עגבנייה מעליו, טעים. קפה אירופה. CAFE EUROPA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

חזרנו לתפריט המסעדה עם ניוקי עגבניות שמש (129 ₪) עם ציר דגים וירקות בתוספת פילה בר ים. יש מצב שזה הניוקי הטעים ביותר שאכלתי בחיי. כמה רכות ונימוחות, והמרכיבים ששודכו אליו היו גם הם מושלמים, מטורף. את הפילה בר ים דאגנו לפזר טוב טוב בצלחת ובכל ביס שלקחנו קיבלנו דג שהיה עשוי מעולה, ניוקי חלומי וארטישוק מהמם. יאמ. #yammmmm

חזרנו לתפריט המסעדה עם ניוקי עגבניות שמש (129 ₪) עם ציר דגים וירקות בתוספת פילה בר ים. יש מצב שזה הניוקי הטעים ביותר שאכלתי בחיי. כמה רכות ונימוחות, והמרכיבים ששודכו אליו היו גם הם מושלמים, מטורף. את הפילה בר ים דאגנו לפזר טוב טוב בצלחת ובכל ביס שלקחנו קיבלנו דג שהיה עשוי מעולה, ניוקי חלומי וארטישוק מהמם. יאמ. קפה אירופה. CAFE EUROPA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מעורב דגים (63 ₪), עם יוגורט כבשים, עשבים, בצל, סומק ומלפפון. 2 יח׳ של מיני פיתה עם דג שתובל מעולה, ירקות שהכניסו ניגודיות לכל הבלגן ויוגורט שנתן חיים ורעננות לכל הטוב. מנה שהוציאה אותנו לרגע לרחוב והחזירה אותנו מיד לאחר מכן פנימה עם מלא מלא טעים. #yammmmm

בגזרת הקינוחים בחרנו להזמין את הטארט צ'ארלי (52 ₪), קינוח של בצק פריך קקאו, עם גנאש שוקולד ואגוזים, פרלינה לוז וקצפת. במבט ראשון מנה כביכול פשוטה, גם הביס הראשון יכול בקלות להטעות. אבל ברגע שמוודאים את "חוק הכף״ (חיה בסרט שאני המצאתי אותו - כל המרכיבים יחד בדרך אל הפה) מקבלים שילוב טעמים של שוקולד איכותי, אגוז לוז לניגודיות וקצת מלוח מהרוטב שבתחתית. קינוח סופר מתוחכם ומיוחד. חוסל. #yammmmm