top of page

בת הרים | Bat Harim

חיפשתי מקום טוב לבראנץ׳, כזה שגם יהיה קרוב אלי, ואולי יהפוך למקום שאני אוכל להתפנק בו לפעמים בבקרים. לשמחתי מצאתי את בת הרים, מקום כשר בזיכרון יעקב, שאפשר למצוא בו גם מעדניית גבינות וגם בר יין.


הקונספט במקום ממש נחמד. מהשעה 08:00 עד השעה 18:00 מוגש תפריט הבראנץ׳, ומהשעה 19:00 המקום הופך לבר יין, עם תפריט יותר מסעדתי בווייב שלו.


כל התוצרת היא עצמאית וזה מאוד מרגש לשמוע ולראות את זה. הגבינות מגיעות ממחלבת בת הרים שבגבול לבנון, בה מייצרים גבינות מיוחדות מחומרים טבעיים וללא חומרים משמרים.


גם היין במקום מגיע מהיקב המשפחתי, הקיים כבר ארבעה דורות, יקב אביבים, השוכן במושב אביבים. כשהבציר נעשה בידיי אדם, מכרמים מצפון הגליל העליון עד הר מירון, וכולל זנים מיוחדים כמו ברברה, מלבק ונביולו. אהבתי.


על המטבח אחראי השף אוראל אוחיון, שמבסס את המנות על גידולים אורגנים של ירקות מהגליל ועל גבינות מיוחדות שהוכנו במחלבה במיוחד לתפריט. תוך שילוב יין מהיקב המשפחתי שהותאם עבור המנות, ולחמים ומאפים נהדרים מהטאבון. הזמנו נגיעה מכל אזור בתפריט, כדי שנוכל להנות גם מהירקות האיכותיים, גם מהגבינות המיוחדות וגם מהמאפים המפתים, וכל שנשאר לנו זה לחכות בציפייה למנות שיגיעו.


סלט קממבר צרובה בדבש (68 ₪), עם עגבניות שרי, פירות יער, בצל מוחמץ, לבבות חסה, עלי בייבי, בלסמי מצומצם ופרחים, שגם הם אכילים. סלט שמשלב בתוכו טעמים מתוקים, יחד עם הקממבר שהייתה צמאה לשילוב טעמים מהסוג הזה, והייתה נהדרת בטעם שלה, ועם עלים טריים שספגו את טעם הבלסמי והדבש. #yammmmm

הקונספט במקום ממש נחמד. מהשעה 08:00 עד השעה 18:00 מוגש תפריט הבראנץ׳, ומהשעה 19:00 המקום הופך לבר יין, עם תפריט יותר מסעדתי בווייב שלו.  כל התוצרת היא עצמאית וזה מאוד מרגש לשמוע ולראות את זה. הגבינות מגיעות ממחלבת בת הרים, הנמצאת על גבול לבנון, בה מייצרים גבינות מיוחדות מחומרים טבעיים וללא חומרים משמרים.   גם היין במקום מגיע מהיקב המשפחתי, הקיים כבר ארבעה דורות, יקב אביבים, השוכן במושב אביבים. כשהבציר נעשה בידיי אדם, מכרמים מצפון הגליל העליון עד הר מירון, וכולל זנים מיוחדים כמו ברברה, מלבק ונביולו.   על המטבח אחראי השף אוראל אוחיון, שמבסס את המנות על גידולים אורגנים של ירקות מהגליל ועל גבינות מיוחדות שהוכנו במחלבה במיוחד לתפריט, תוך שילוב יין מהיקב המשפחתי שהותאם עבור המנות, ולחמים ומאפים נהדרים מהטאבון. הזמנו נגיעה מכל אזור בתפריט וחיכינו בציפייה למנות שיגיעו.  סלט קממבר צרובה בדבש (68 ₪), עם עגבניות שרי, פירות יער, בצל מוחמץ, לבבות חסה ועלי בייבי, בלסמי מצומצם ופרחים, שגם הם אכילים. סלט שמשלב בתוכו טעמים מתוקים, יחד עם הקממבר שהייתה צמאה לשילוב טעמים מהסוג הזה, ועלים טריים שספגו את טעם הבלסמי והדבש. בת הרים. BAT HARIM. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פוקאצ׳ה אובלית בעבודת יד (53 ₪), עם רוטב שמנת שהוכן במקום, ירקות צלויים וגבינות. מאפה אוורירי וגבוה, רך במרקם, ומעליו שידוך מרכיבים שהדגיש את איכות הירקות והגבינות, יחד עם עבודת הטאבון. לצד המאפה הגיעה גם מריחה של גבינת שמנת, שהייתה ללא ספק מהטעימות שאכלתי, וכמובן שדאגתי למרוח אותה בנדיבות על חתיכות הפוקאצ׳ה ולמצוא דרך נוספת להתפנק. #yammmmm

פוקאצ׳ה אובלית בעבודת יד (53 ₪), עם רוטב שמנת שהוכן במקום, ירקות צלויים וגבינות. מאפה אוורירי וגבוה, רך במרקם, ומעליו שידוך נהדר שהדגיש את איכות הירקות והגבינות יחד עם עבודת הטאבון. לצד המאפה הגיעה גם מריחה של גבינת שמנת שהייתה ללא ספק מהטעימות שאכלתי וכמובן שדאגתי למרוח אותה בנדיבות על חתיכות הפוקאצ׳ה ולמצוא דרך נוספת להתפנק. בת הרים. BAT HARIM. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פלטה עם 3 גבינות (72 ₪). גאודה כמהין עם מעטפת שחורה של אבץ, תום ביין עם מעטפת של הגפת של היין ופקורינו פלפל שחור. שלוש גבינות מעולות, שהיה יותר ממענג לנשנש תוך כדי אכילת המנות הנוספות שבשולחן. הן גם השתלבו מעולה מעל הפוקאצ׳ה והיו טעימות בפני עצמן. #yammmmm

פלטה עם 3 גבינות (72 ₪), גאודה כמהין עם מעטפת שחורה של אבץ, תום ביין עם מעטפת של הגפת של היין ופקורינו פלפל שחור. שלוש גבינות מעולות, שהיה יותר ממענג לנשנש תוך כדי אכילת המנות הנוספות שבשולחן. הן גם השתלבו מעולה מעל הפוקאצ׳ה והיו טעימות בפני עצמן. בת הרים. BAT HARIM. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

עלי גפן (41 ₪), על בסיס קרם צזיקי, גבינת קדוש מלוחה בת 6 שנים מגורדת, עלי בייבי ורימונים. הייתי רוצה שהמילוי של העלי גפן יהיה רטוב יותר ואולי גם לימוני יותר. מה שכן, השילוב עם הצזיקי והגבינה המגורדת עבד מעולה וחידש לי מעט את צורת ההגשה של מנה כזאת. #yammmmm

עלי גפן (41 ₪), על בסיס קרם צזיקי, גבינת קדוש מלוחה בת 6 שנים מגורדת, עלי בייבי ורימונים. הייתי רוצה שהמילוי של העלי גפן יהיה רטוב יותר ואולי גם לימוני יותר. מה שכן, השילוב עם הצזיקי והגבינה המגורדת עבד מעולה וחידש לי מעט את צורת ההגשה של מנה כזאת. בת הרים. BAT HARIM. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

שמרים עם שוקולד (42 ₪), עם גלידת חמאה חומה. מדובר בעוגת שמרים, כלומר, זה לא קינוח שכולל הפתעות כלשהן, אבל קינוח טעים. המילוי השוקולדי הגיע בכמות הרצויה, כך שיכל לנזול החוצה ולפנק את החך. גם הבצק היה מעולה, עד שהתקרר מעט והתקשה. ביס מהעוגה יחד עם הגלידה קיבל טעמים נעימים לסיום הארוחה. #yammmmm

שמרים עם שוקולד (42 ₪), עם גלידת חמאה חומה. מדובר בעוגת שמרים, אין הפתעות, אבל טעימה. המילוי השוקולדי הגיע בכמות הרצויה, כך שיכל לנזול החוצה ולפנק את החך. גם הבצק היה מעולה, עד שהתקרר מעט והתקשה. ביס מהעוגה יחד עם הגלידה קיבל טעמים נעימים לסיום הארוחה.בת הרים. BAT HARIM. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אין כיף גדול מלגלות מקומות באזור הצפון שמספקים קולינריה איכותית ומרגשת. במיוחד כשפוגשים עסק משפחתי שבמשך דורות מפיק גבינות ויין באופן עצמאי, והפך למפעל של ממש. פעילות שצריך ללא ספק לעודד ולהעביר הלאה.


מדובר ב#yammmmm


1,468 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page