top of page

בסטה | Basta

ממש לאחרונה פורסמה רשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון. מיום ההכרזה קבעתי לי מרוץ טעימות של המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימה. התחלתי עם המקום ה-14, מסעדת הבסטה (OCD, המסעדה שהגיעה למקום ה-3, תהיה פנויה כנראה רק בעוד 5 שנים, נחכה).


הבסטה יושבת בשוק הכרמל, קרוב לכל המוצרים הקולינריים הכי איכותיים. כך גם היא מצליחה להביא לצלחת בכל יום את כל מה שטרי בשוק, ובהתאם לכך גם התפריט משתנה מיום ליום.


שישי בצהריים, השוק מפוצץ, חנייה אין, אווירה טובה של שמח יש בשפע. אני ואבוש מגיעים למסעדה, מתיישבים במקום טוב באמצע (עדיף מקום טוב בצד), ומתחילים לבחון את התפריט. התפריט מחולק לקטגוריות (אהבתי) של ים, ירוקים, בשר, צלחות קטנות ומתוקים, ומכל קטגוריה יש מבחר יפה של מנות. אז ירינו על המלצר את כל המנות שסקרנו אותנו מהתפריט והתחלנו.


עם ההזמנה קיבלנו כמה לחמים בליווי חמאה לשולחן. הם היו טעימים ורכים ופתחו לי יופי יופי את התיאבון. #yammmmm

ממש לאחרונה פורסמה רשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון. מיום ההכרזה קבעתי לי מרוץ טעימות של המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימה. התחלתי עם המקום ה-14, מסעדת ״הבסטה״ (OCD, המסעדה שהגיעה למקום ה-3, תהיה פנויה כנראה רק בעוד 5 שנים, נחכה).  הבסטה יושבת בשוק הכרמל, קרוב לכל המוצרים הכי הכי של היום. כך גם היא מצליחה להביא לצלחת בכל יום את כל מה שטרי בשוק, ובהתאם לכך גם התפריט משתנה מיום ליום.  שישי בצהריים, השוק מפוצץ, חנייה אין, אווירה טובה של שמח יש בשפע. אני ואבוש מגיעים למסעדה, מתיישבים במקום טוב באמצע (עדיף מקום טוב בצד), ומתחילים לבחון את התפריט. התפריט מחולק לקטגוריות (אהבתי) של ים, ירוקים, בשר, צלחות קטנות ומתוקים, ומכל קטגוריה יש מבחר יפה של מנות. אז ירינו על המלצר את כל המנות שסקרנו אותנו מהתפריט והתחלנו.  עם ההזמנה קיבלנו כמה לחמים בליווי חמאה לשולחן. הם היו טעימים ורכים ופתחו לי יופי יופי את התיאבון. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

התחלנו רשמית את הארוחה עם כמה קטנות. ראשונה הגיעה קטנה של כרובית, עגבניות וטחינה (32 ₪). מנה פשוטה וטעימה כצפוי. כרובית מעט שרופה בקצוות, מעליה טחינה ועגבניות מעט חריפות. לא הופתעתי יותר מדי כי באמת קשה לטעות עם כרובית, אבל היה טעים. #yammmmm

התחלנו רשמית את הארוחה עם כמה קטנות. ראשונה הגיעה קטנה של כרובית, עגבניות וטחינה (32 ₪). מנה פשוטה וטעימה כצפוי. כרובית מעט שרופה בקצוות, מעליה טחינה ועגבניות מעט חריפות. לא הופתעתי יותר מדי כי באמת קשה לטעות עם כרובית, אבל היה טעים. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אינטיאס כבוש (40 ₪), עם שמן זית, פלפל חריף ובצל סגול. לדג היה טעם עמוק ומיוחד והרגיש ממש כמו חטיף שקשה להפסיק לאכול. #yammmmm

אינטיאס כבוש (40 ₪), עם שמן זית, פלפל חריף ובצל סגול. לדג היה טעם עמוק ומיוחד והרגיש ממש כמו חטיף שקשה להפסיק לאכול. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פלפלים חריפים (12 ₪), לא באמת חריפים, חמודים, תוספת שאין יותר מדי מה להרחיב עליה לדעתי. #yammmmm

פלפלים חריפים (12 ₪), לא באמת חריפים, חמודים, תוספת שאין יותר מדי מה להרחיב עליה לדעתי. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פרח קישוא מטוגן (40 ₪), ממולא בגבינה, בליווי עגבניות מרוסקות. גם פה יש מנה שקשה לטעות איתה, מטוגן זה טעים ומטוגן ממולא בגבינה זה בכלל טעים. אז כן היה טעים. חשוב להנות מהעגבניות שבצלחת, הן תוספת מדויקת לכל ביס מהקישוא, ודואגות קצת לרענן את כל האירוע. #yammmmm

פרח קישוא מטוגן (40 ₪), ממולא בגבינה, בליווי עגבניות מרוסקות. גם פה יש מנה שקשה לטעות איתה, מטוגן זה טעים ומטוגן ממולא בגבינה זה בכלל טעים. אז כן היה טעים. חשוב להנות מהעגבניות שבצלחת, הן תוספת מדויקת לכל ביס מהקישוא, ודואגות קצת לרענן את כל האירוע. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סינטה כבושה (32 ₪) שמגיעה עם מטבל איולי טעים. מקבלים רצועות דקות של סינטה, שכמו שנאמר, נכבשה. כשאוכלים אותן לבד הן חמודות, כשנעזרים באיולי הן נהדרות, אז לא לוותר על נגיעה קלה במטבל. #yammmmm

סינטה כבושה (32 ₪) שמגיעה עם מטבל איולי טעים. מקבלים רצועות דקות של סינטה, שכמו שנאמר, נכבשה. כשאוכלים אותן לבד הן חמודות, כשנעזרים באיולי הן נהדרות, אז לא לוותר על נגיעה קלה במטבל. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מכאן המשכנו לכמה מנות ראשונות. סלט זעתר ופומלה (59 ₪) שפוזרו בו גם שקדים. השקדים העצימו את הסלט משמעותית ונתנו לו בנדיבות ניגודיות מהממת. הפומלה הייתה הפרש של המנה, ועלי הזעתר היו הטעם המיוחד והמעט מלוח שהתפצח מעולה בפה בשילוב של כל המרכיבים יחד. מיוחד וטעים. #yammmmm

מכאן המשכנו לכמה מנות ראשונות. סלט זעתר ופומלה (59 ₪) שפוזרו בו גם שקדים. הם העצימו את הסלט משמעותית ונתנו לו בנדיבות ניגודיות מהממת. הפומלה הייתה הפרש של המנה, ועלי הזעתר היו הטעם מיוחד והמעט מלוח שהתפצח מעולה בפה בשילוב של כל המרכיבים על הכף. מיוחד וטעים. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מאי מאי (89 ₪), מנה של סשימי דג גמל ים, המונח על אצה, ממרח וואסבי ומעין רוטב מתקתק. מגיע כמו רול סושי פתוח, שממנו מכינים כל ביס ממש בידיים, כמו כל המאכלים הטובים בעולם. מנה מהממת, שגרמה לי להבין שמהיום אני אתחיל לאכול רק גמל ים. מתברר שזה דג יאמ, והשידוך שלו למרכיבים במנה היה מושלם וטעים. הדג כמובן היה טרי מאוד, והמנה כללה מעט מאוד מרכיבים, ובתכל'ס הייתה אמורה להיות לרגע על השולחן ואז להיעלם בלי יותר מדי רעש. אבל אני מכתירה אותה באופן רשמי למנה הטובה ביותר במסעדה. מוזמנים להצטרף לטקס. #yammmmm

מאי מאי (89 ₪), מנה של סשימי דג גמל ים, המונח על אצה, ממרח וואסבי ומעין רוטב מתקתק. מגיע כמו רול סושי פתוח שממנו מכינים כל ביס ממש בידיים, כמו כל המאכלים הטובים בעולם. מנה מהממת, שגרמה לי להבין שמהיום אני אתחיל לאכול רק גמל ים. מתברר שזה דג יאמ, והשידוך שלו למרכיבים במנה היה מושלם וטעים. הדג כמובן היה טרי מאוד, והמנה כללה מעט מאוד מרכיבים ובתכל'ס הייתה אמורה להיות לרגע על השולחן ואז ללכת. אבל אני מכתירה אותה באופן רשמי למנה הטובה ביותר במסעדה. מוזמנים להצטרף לטקס. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טרטר אינטיאס ואבוקדו (98 ₪), עם עגבניות, צנון, בצל ירוק, לימון, פלפל שחור ושמן זית. מנה מאוד ים תיכונית, עם שילוב טעמים מדויק. בכללי אני מאוד מתחברת לשילוב של אבוקדו ועגבניות גם בסלט רגיל של בוקר, עם תבלון קליל של שמן זית ולימון. כך שההוספה של האינטיאס לכל הטוב הזה הייתה הגיונית וטעימה. הרכות של האבוקדו, הטריות של הדג והחמיצות מהלימון והעגבניות היו ביס ים תיכוני מהמם. #yammmmm

טרטר אינטיאס ואבוקדו (98 ₪), עם עגבניות, צנון, בצל ירוק, לימון, פלפל ושמן זית. מנה מאוד ים תיכונית, עם שילוב טעמים מדויק. בכללי אני מאוד מתחברת לשילוב של אבוקדו ועגבניות גם בסלט רגיל של בוקר עם תבלון קליל של שמן זית ולימון. כך שההוספה של האינטיאס לכל הטוב הזה הייתה הגיונית וטעימה. הרכות של האבוקדו, הטריות של הדג והחמיצות מהלימון היו ביס ים תיכוני מהמם. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סטייק לבט וירוקים (159 ₪), מנה של סטייק דג לבט, המחליף של הלוקוס, שמונח על ברוקולי ושעועית. הירוקים היו טעימים ודי התענגנו עליהם. לעומת זאת, הדג הגיע עם טעמים מעט שרופים, שלא היו לנו כל כך ברורים, אולי קצת הטעם של המחבת. לא ברור. #yammmmm

סטייק לבט וירוקים (159 ₪), מנה של סטייק דג לבט, המחליף של הלוקוס, שמונח על ברוקולי ושעועית. הירוקים היו טעימים ודי התענגנו עליהם. לעומת זאת, הדג הגיע עם טעמים מעט שרופים, שלא היו לנו כל כך ברורים, אולי קצת הטעם של המחבת. לא ברור. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

רביולי ארטישוק (98 ₪), עם רוטב חמאת עגבניות ופרמזן. המילוי היה מעט חמוץ ומאוד רך, וכאוהבת ארטישוק ידועה זה היה לי בול לסיום הארוחה. #yammmmm

רביולי ארטישוק (98 ₪), עם רוטב חמאת עגבניות ופרמזן. המילוי היה מעט חמוץ ומאוד רך, וכאוהבת ארטישוק ידועה זה היה לי בול לסיום הארוחה. הבסטה. BASTA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מדובר ב#yammmmm


931 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page