top of page

רוקו | Roku

אחרי שנגמרה תקופת ההיריון, בה נמנעתי מדגים נאים וחלמתי רבות על היום שאחרי, הגעתי סוף סוף לבר היפני רוקו החיפאי, שבראשו השף קובי שנאן.


ההחלטה להגיע נבעה מ-2 סיבות עיקריות, הראשונה היא הרעב העצום שלי לארוחה שכולה דגים נאים, והשנייה היא העובדה שהבר ייסגר בסוף החודש (מוזמנים לנסות להזמין מקומות אחרונים אם נשארו) ותיפתח בעתיד בחלל קטן יותר, המותאם לקונספט של הארוחה, ארחיב כמובן בהמשך.


רוקו הוא בר יפני שדובר עליו רבות, ממוקם בנמל חיפה, לצד מסעדות רבות וטובות. בחלל קיים בר שמאפשר ישיבה של 16 מקומות (אם אינני טועה), וכל היושבים בו מקבלים במקביל מנה אחר מנה מהאומקסה היפנית המוגשת בכל ערב.


התפריט והארוחה בנויים כך שיש בעיקר סשימי וניגירי המוגשים בזה אחר זה לכל סועד, בנוסף אליהם קיימים גם קונוס ומרק מיסו, ובעצם מדובר ב-11 מנות סה"כ, בעלות של 375₪. למסלול הזה אפשר להוסיף שדרוגים של מנות נוספות בעלויות משתנות, אנחנו בחרנו להסתפק במסלול הבסיס.


הארוחה ללא ספק עמדה בציפיות שלי, וכללה דגים נאים, עסיסיים וטריים, שחלקם גם הפתיעו אותי בטעמם, כאשר הם משולבים יחד עם טעמים יפניים, ים תיכוניים, מקומיים, חריפים, טעימים כמובן ומיוחדים. אבל יש לציין מספר דברים חשובים, שבעיניי הם בעיקר הפלוס של המקום. הראשון הוא שחשוב להתחבר לקונספט הבנוי של הארוחה באופן עמוק יחסית, מאחר וקיימים גם דגים שלא נפגוש לרוב במסעדות בארץ. בנוסף, הארוחה מוגשת לכל סועד כפי שתוכננה, כלומר ללא רטבים סטייל סויה, טריאקי וספייסי מיונז, או שינויים. כאשר היא גם לא כוללת רולים של סושי, כפי שהתרגלנו לאכול במסעדות היפניות במדינות המערביות. חייבת לציין שזאת בדיוק הגישה גם במסעדות שפגשתי ביפן. בתפריטים הקיימים שם כמעט ולא נפגוש רולים מגוונים של סושי, ועיקר התפריט הוא בהחלט סשימי וניגירי.


אז מה אכלתי? רק דברים טובים. אני אפרט את המנות שהתקבלו אחת אחרי השנייה, ואתם תסלחו לי על כל הטוב שתראו פה ותקוו שהמקום יפתח שוב בקרוב.


סשימי מוסר פרא עם פינגר ליים.

ההחלטה להגיע נבעה מ-2 סיבות עיקריות, הראשונה היא הרעב העצום שלי לארוחה שכולה דגים נאים, והשנייה היא העובדה שבקרוב המסעדה תיסגר בסוף החודש (מוזמנים לנסות להזמין מקומות אחרונים אם נשארו רגע לפני שזה קורה) ותיפתח בעתיד בחלל קטן יותר, המותאם לקונספט הארוחה שבמסעדה, ארחיב כמובן בהמשך.  רוקו הוא בר יפני שדובר עליו רבות, ממוקם בנמל חיפה, לצד מסעדות רבות וטובות. בחלל המסעדה קיים בר שמאפשר ישיבה של 16 מקומות (אם אינני טועה) וכל היושבים בו מקבלים בקביל מנה אחר מנה מהאומקסה היפנית המוגשת בכל ערב.   התפריט והארוחה בנויים כך שיש בעיקר סשימי וניגירי המוגשים בזה אחר זה לכל סועד, בנוסף אליהם קיימים גם קונוס ומרק מיסו, ובעצם מדובר ב-11 מנות סה"כ, בעלות של 375₪. למסלול הזה אפשר להוסיף שדרוגים של מנות נוספות בעלויות משתנות, אנחנו בחרנו להסתפק במסלול הבסיס.   הארוחה ללא ספק עמדה בציפיות שלי, וכללה דגים נאים, עסיסיים וטריים, שחלקם גם הפתיעו אותי בטעמם, כאשר הם משולבים יחד עם טעמים ים תיכוניים, מקומיים, חריפים, טעימים כמובן ומיוחדים. אבל יש לציין מספר דברים חשובים שבעיניי הם בעיקר הפלוס של המקום. הראשון הוא שחשוב להתחבר לקונספט הבנוי של הארוחה באופן עמוק יחסית, מאחר וקיימים גם דגים שלא נפגוש בארוחות אחרות בארץ. בנוסף, הארוחה מוגשת לכל סועד כפי שתוכננה, כלומר ללא רטבים או שינויים. כאשר היא גם לא כוללת רולים של סושי, כפי שהתרגלנו לאכול במסעדות היפניות במדינות מערביות. חייבת לציין שזאת בדיוק הגישה גם במסעדות שפגשתי ביפן. בתפריטים הקיימים שם כמעט ולא נפגוש רולים מגוונים של סושי, ועיקר התפריט הוא בהחלט סשימי וניגירי.   אז מה אכלתי? רק דברים טובים. אני אפרט את המנות שהתקבלו אחת אחרי השנייה, ואתם תסלחו לי על כל הטוב שתראו פה ותקוו שהמקום יפתח שוב בקרוב. רוקו ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניגירי פארידה ועלה סאצ׳ואן.

ניגירי פארידה ועלה סאצ׳ואן. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סשימי פלמידה לבנה ודאשי שויו (ציר של סויה).

סשימי פלמידה לבנה ודאשי שויו. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניגירי אינטיאס ויוזוקושו (ממרח יוזו ירוק העשוי מקליפת יוזו, צ'ילי ירוק ומלח).

ניגירי אינטיאס ויוזוקושו. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סשימי טרחון ושיסו ירוק.

סשימי טרחון ושיסו ירוק. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניגירי פלמידה לבנה, שמן זית ומלח.

ניגירי פלמידה לבנה, שמן זית ומלח. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניגירי טרולוס, ג’ינג’ר ובצל ירוק.

ניגירי טרולוס, ג’ינג’ר ובצל ירוק. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סשימי סלומון וקוז׳י.

סשימי סלומון וקוז׳י. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניגירי מליטה ועירית (סלחו לי אבל לא צילמתי).


קונוס עם קוביות דגי ים, טוגרשי, אספרגוס וטקואן (צנון יפני שעובר ייבוש, כבישה ולבסוף התססה, גם פה אין תמונה).


מרק מיסו בהיר על ציר דאשי עם בצל ירוק.

ניגירי מליטה ועירית (סלחו לי אבל לא  צילמתי).  קונוס עם קוביות דגי ים, טוגרשי, אספרגוס וטקואן (גם פה אין תמונה).  מרק מיסו בהיר על ציר דאשי עם בצל ירוק. רוקו. ROKU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מדובר ב#yammmmm


575 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page