top of page

יאסו | Yassou

הייתי במסעדת יאסו לפני המון שנים, ולא זכרתי ממנה המון קולינריה או חוויה יוצאת דופן. מאז השפים התחלפו, היום עומד בראשה השף אבי ביטון, והחלטתי שזה הזמן לחזור ולבחון את המתרחש.


המסעדה מוכרת לכולם כמקום של שמחה, של יוון, של בלאגן, של אווירה, ולפעמים יש נטייה לחשוב שאם יש אווירה אז הצד הקולינרי הוא רק מלווה ומתבל של הכל ולא מהווה חלק עיקרי. כאן זה לא הורגש, נראה שהגישה היא שונה לגמרי ושיש הבנה שלשני הכיוונים, האוכל והאווירה, יש חלק שווה בחוויה.


נתחיל מהאווירה, הגעתי ביום חמישי בערב, יום שקשה מאוד להזמין אליו מקום, בטח כשמגיעים עם קבוצה גדולה. אבל אין דרך אחרת להגיע למסעדה הזאת מאשר עם קבוצה של 4-5 חברות, ללא ספק הדרך הבטוחה להנאה. כשאני מדברת על אווירה טובה אני כוללת שירים ישראלים, ישנים, חדשים, קצת שחורה, קצת פופ, הכל מהכל, אבל מדויק. לאט לאט כולם עולים על השולחנות, על הכיסאות, על הבר, וזה ממכר לרצות להצטרף, אבל היו חסרות לי עוד כמה לגימות ולילה מוזמן במלון כדי שזה יקרה. בקיצור מדובר במקום עם אווירה נדירה.


רגע לפני שאני צוללת גם לאוכל, הישיבה במקום היא בחוץ (פחות אווירה), או בפנים בשולחנות גבוהים או מסביב לבר. אנחנו ישבנו בשולחן גבוה, לא שיא הנוחות, מעט צפוף, אבל זרמנו. נעבור לשתייה, הזמנתי מוחיטו, הקבוע שלי, אז אני די מומחית בתחום, הוא היה טוב בטעם, אבל מלא בגרעיני לימון, ולכן היה מעט מסוכן, אבל שרדתי כדי לשתף.


מחכים שאני כבר אדבר על האוכל? הנה אני מתחילה.


לחם מטיילים (34 ₪), עם סקורדליה, סלסת עגבניות וזעתר. לחם רך, בגודל מעולה לחלוקה ומאוד טעים. הסקורדליה פחות הרגישה לי סקורדליה, אבל הייתה טעימה. ניגבנו את הלחם גם בטירוקפטרי (27 ₪), ממרח פלפלים קלויים, שקדים, גבינת פטה. תוספת קלאסית לניגוב, עם טפטופי גבינה מלוחה מלמעלה שממליחים איתם את כל הצלוחית ומשתלבים לכדי ביס מושלם. גם הגודל של הצלחת היה מכובד והתאים לחלוקה. הניגוב האחרון היה בציזיקי כמו ביוון (34 ₪), יוגורט, מלפפונים, שמיר ואורגנו. אני בעד קלאסיקות מוצלחות, והציזיקי הזה היה קלאסי כמו שאני אוהבת, מרענן וטעים, וגם הוא הגיע בגודל מכובד לחלוקה. #yammmmm


דולמה (36 ₪), עלי גפן ממולאים, כרוב ממולא, רכז רימונים ויוגורט כבשים. הייתי מוסיפה עוד 2 יח׳ מכל אחד, ואולי עוד קצת חמיצות גם בתוך הממולאים עצמם ולא רק על בסיס היוגורט, אבל הם היו טעימים (בתמונה גרסה של המנה ללא היוגורט - הזמנו את המנה פעמיים). #yammmmm

דולמה (36 ₪), עלי גפן ממולאים, כרוב ממולא, רכז רימונים ויוגורט כבשים. הייתי מוסיפה עוד 2 יח׳ מכל אחד, ואולי עוד קצת חמיצות גם בתוך הממולאים עצמם ולא רק על בסיס היוגורט, אבל הם היו טעימים (בתמונה גרסה של המנה ללא היוגורט - הזמנו את המנה פעמיים). יאסו YASSOU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סגאנקי (66 ₪), בורקס ממולא גבינות ומרוח בדבש. מדובר בשילוב טעמים מנצח של גבינה ומתוק שמלווה אותה. יחד איתם גם בצק פציח וקריספי ואפילו סלט עלים שהגיע טרי ומתובל. #yammmmm

סגאנקי (66 ₪), בורקס ממולא גבינות ומרוח בדבש. מדובר בשילוב טעמים מנצח של גבינה ומתוק שמלווה אותה. יחד איתם גם בצק פציח וקריספי ואפילו סלט עלים שהגיע טרי ומתובל. יאסו. YASSOU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קרפצ׳יו בר ים (68 ₪), עם עגבניות שרי, סקורדליה, ממרח פלפלים, פלפל חריף ופיסטוקים. מארוחה לארוחה אני מבינה שהוספת פיסטוק למנה מהווה תוספת מעולה שמספקת בול את הצורך במרקם קשיח בביס. הייתה פה גם חריפות טובה שאהבתי. #yammmmm

קרפצ׳יו בר ים (68 ₪), עם עגבניות שרי, סקורדליה, ממרח פלפלים, פלפל חריף ופיסטוקים. מביקורת לביקורת אני מבינה שהוספת פיסטוק למנה מהווה תוספת מעולה שמספקת את הצורך במרקם קשיח בביס. הייתה פה גם חריפות טובה שאהבתי. יאסו. YASSOU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קוביות דג ים (112 ₪), תבלינים קריספי, צ׳יפס זוקיני, איולי אורגנו. קוביות דג עם שכבה קריספית טעימה ורכות מטורפת שחיכתה לנו בפנים, יחד עם זוקיני שהוא יציאה רצינית ואיולי שהיה מעולה בכל נגיעה. #yammmmm

קוביות דג ים (112 ₪), תבלינים קריספי, צ׳יפס זוקיני, איולי אורגנו. קוביות דג עם שכבה קריספית טעימה ורכות מטורפת שחיכתה לנו בפנים, יחד עם זוקיני שהוא יציאה רצינית ואיולי שהיה מעולה בכל נגיעה. יאסו. YASSOU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

גירוס טלה (84 ₪), עם פיתה יוונית, טחינה (במקום יוגורט), ירקות צלויים ועלים טריים. היה טעים אבל הבשר היה צריך עוד טיפה חיים, אולי כדי להתאים את עצמו לשילוב גם עם טחינה. #yammmmm

גירוס טלה (84 ₪), עם פיתה יוונית, טחינה (במקום יוגורט), ירקות צלויים ועלים טריים. היה טעים אבל הבשר היה צריך עוד טיפה חיים, אולי כדי להתאים את עצמו לשילוב גם עם טחינה. יאסו. YASSOU. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הזמנו גם סלט קולורבי פקאן אבל הוא לא הגיע. אשאר סקרנית לגביו לנצח או שאחזור למסעדה כדי לממש חשקים.


איזה כיף שיש מקום עם אווירה טובה ושמחה, חנייה קרובה, שעבורי זה פלוס רציני, והכי חשוב אוכל טעים שמתחבר בול לאווירה שבמקום.


מדובר ב#yammmmm


635 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page