top of page

חמארה תלפיות | Talpiot Hamara

הגעתי למסעדת חמארה תלפיות בשוק תלפיות שבחיפה. המקום שייך לאילן פרון, שהיה הראשון לראות את הפוטנציאל בשוק, פוטנציאל שהוביל אותו לפתוח את המסעדה וכך להוביל למגמה קולינרית מרשימה.


מדובר במקום קטן יחסית, המעוצב בפשטות שאהבתי ומאוד מתחבר לאווירת השוק. התפריט כתוב על לוח גירים והוא משתנה בכל שבוע בהתאם לסחורת השוק, הים והעונה וכולל בעיקרו דגים ופירות ים. אבל יש גם כמה מנות שנוכל למצוא לעיתים תכופות בתפריט. המחירים בתפריט לא זולים, והמנות, כמעט כולן, היו נחמדות אבל לא וואו, ולא כאלו שישארו בזכרוני. באתי עם ציפיות גבוהות אבל מעט התאכזבתי שלא יצאתי נלהבת מהארוחה כפי שאחרים יצאו ממנה לפני.

הגעתי למסעדת חמארה תלפיות בשוק תלפיות שבחיפה. המקום שייך לאילן פרון, שהיה הראשון לראות את הפוטנציאל בשוק, פוטנציאל שהוביל אותו לפתוח את המסעדה וכך להוביל למגמה קולינרית מרשימה.  מדובר במקום קטן יחסית, המעוצב בפשטות שאהבתי ומאוד מתחבר לאווירת השוק. התפריט כתוב על לוח גירים והוא משתנה בכל שבוע בהתאם לסחורת השוק, הים והעונה וכולל בעיקרו דגים ופירות ים. אבל יש גם כמה מנות שנוכל למצוא לעיתים תכופות בתפריט. המחירים בתפריט לא זולים, והמנות, כמעט כולן, היו נחמדות אבל לא וואו, ולא כאלו שישארו בזכרוני. באתי עם ציפיות גבוהות אבל מעט התאכזבתי שלא יצאתי נלהבת מהארוחה כפי שאחרים יצאו ממנה לפני. תלפיות חמאהר. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ים בכבישה עדינה (42 ₪), פלמידה לבנה כבושה, יחד עם בצל כבוש, חריף, חלה שהוכנה במקום וחמאה (28 ₪). בסה"כ שילוב טעמים טעים, החריף לא היה חריף, אבל חוץ מזה ביס טוב. #yammmmm


סביצ׳ה חורף (56 ₪), טונה אדומה, ג׳לי תפוזים נוזלי, לבבות תפוז דם, נענע, צ׳ילי, גרירת לימון פרסי וזילוף שמן הדרים. טעם ההדרים היה חזק ופחות התחברנו אליו, המתיקות הייתה גבוהה ולא התקבלה ניגודיות שתוכל לאזן מעט את הטעמים. מנות של סביצ'ה ודגים נאים ככלל הן מנות שהיחסים בהן הם מאוד ברורים, ולפעמים אנחנו אפילו מרגישים שקשה להפתיע אותנו בגרסאות השונות. אבל כאן הופתענו מכיוון אחר לגמרי, עם התהייה של כיצד לא נמצא איזון מתאים במנה הזאת שכל כך שגורה במסעדות בישראל. #yammmmm

סביצ׳ה חורף (56 ₪), טונה אדומה, ג׳לי תפוזים נוזלי, לבבות תפוז דם, נענע, צ׳ילי, גרירת לימון פרסי וזילוף שמן הדרים. טעם ההדרים היה חזק ופחות התחברנו אליו, המתיקות הייתה גבוהה ולא התקבלה ניגודיות שתוכל לאזן מעט את הטעמים. מנות של סביצ'ה ודגים נאים ככלל הן מנות שהיחסים בהן הם מאוד ברורים, ולפעמים אנחנו אפילו מרגישים שקשה להפתיע אותנו בגרסאות השונות. אבל כאן הופתענו מכיוון אחר לגמרי, עם התהייה של כיצד לא נמצא איזון מתאים במנה הזאת שכל כך שגורה במסעדות בישראל. חמארה תלפיות. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ארטישוק יהודי (42 ₪), ארטישוק מטוגן עם ויניגרט חרדל ולימון. הארטישוק הגיע מטוגן מדי והרגיש כמו כרוב שרוף בטעם ובמרקם שלו, הוויניגרט היה טעים. #yammmmm

ארטישוק יהודי (42 ₪), ארטישוק מטוגן עם ויניגרט חרדל ולימון. הארטישוק הגיע מטוגן מדי והרגיש כמו כרוב שרוף בטעם ובמרקם שלו, הוויניגרט היה טעים. חמארה תלפיות. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קבבורי (45 ₪), קבב של בורי עם שמיר, כורכום וצזיקי. מנה טעימה אבל לא מסעירה. כל מרכיב בפני עצמו היה טוב, אבל החיבור ביניהם לא התפוצץ ונשאר עדין ושקט. #yammmmm

קבבורי (45 ₪), קבב של בורי עם שמיר, כורכום וצזיקי. מנה טעימה אבל לא מסעירה. כל מרכיב בפני עצמו היה טוב, אבל החיבור ביניהם לא התפוצץ ונשאר עדין ושקט. חמארה תלפיות. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מסאחן (58 ₪), עם דניס קונפי מפורק, בצל מוחמץ, יוגורט לאבנה, רוטב פלפלים אדומים לא חריפים מותססים, סומק וכוסברה. התיבול היה עדין יחסית לתיבול של מסאחן בגרסאותיו השונות שחוויתי עד היום, אבל כן עבד טוב עם הדג והלאבנה. #yammmmm

מסאחן (58 ₪), עם דניס קונפי מפורק, בצל מוחמץ, יוגורט לאבנה, רוטב פלפלים אדומים לא חריפים מותססים, סומק וכוסברה. התיבול היה עדין יחסית לתיבול של מסאחן בגרסאותיו השונות שחוויתי עד היום, אבל כן עבד טוב עם הדג והלאבנה. תלפיות חמארה. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ריזוטו ארטישוק (78 ₪), ריזוטו עם קרם ארטישוק, עשבי העונה, שמן צ׳ילי וטונה אדומה צרובה. הריזוטו היה מעולה ממש, גם בטעמים וגם במרקם, הטונה הייתה טעימה גם היא, אבל לא הסתדר לי הקשר שלה למנה. הייתי מעדיפה לקבל את הריזוטו כפי שהוא ולהתפנק עליו, ואם בכל זאת רוצים חלבון כיאה למסעדת דגים, אז אפשר להוסיף דג מפורק שתמיד הולך מעולה. #yammmmm

ריזוטו ארטישוק (78 ₪), ריזוטו עם קרם ארטישוק, עשבי העונה, שמן צ׳ילי וטונה אדומה צרובה. הריזוטו היה מעולה ממש, גם בטעמים וגם במרקם, הטונה הייתה טעימה גם היא, אבל לא הסתדר לי הקשר שלה למנה. הייתי מעדיפה לקבל את הריזוטו כפי שהוא ולהתפנק עליו, ואם בכל זאת רוצים חלבון כיאה למסעדת דגים, אז אפשר להוסיף דג מפורק שתמיד הולך מעולה. חמארה תלפיות. TALPIOT HAMARA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אם המחירים לא היו כה יקרים הייתי ממליצה להגיע (רק אם אתם באזור) לארוחה קלילה בצהריים ולהמשיך את היום, אבל המחירים הם של מסעדת שף ממותגת, המנות קטנות והאוכל הוא נחמד ולא יותר.


מדובר ב#yammmmm


180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page