top of page

פאסטל | Pastel

יש לנו כמה שפים בארץ שהצליחו להגיע לכוכבי המישלן הנחשקים, ביניהם הישראלי השני שעשה זאת בעולם, והראשון שעשה זאת בברלין, השף גל בן משה. לאחרונה הוא החל להניף את הסכין גם עבור הקהל הישראלי במסעדת פאסטל האהובה, ולהראות לנו את היכולות שזיכו אותו בכוכבים.

התחלנו עם מנת ביס מהספיישלים, קפוצ׳ינו בצל (58 ₪), עם פחזנית במילוי גבינת גרוייר, קרם בצל ושמנת. מקבלים צלחת עם מעין מרק בצל קרמי, במרכזו מונחת הפחזנית במילוי הגבינה, שנותנת מעט מתיקות, וברגע שהיא נפתחת במרכז הצלחת היא מקבלת את טעמי הבצל והשמנת ומתקבל טעם מהמם, חמים ומעט מעושן בפה. #yammmmm

הייתי בפאסטל בתקופה שבה השף הלל תווקלי עמד בראשה. חוויה כוללת שחקוקה לי כאלגנטית, קלאסית, איכותית, מיוחדת ועוד המון מילים שמעידות על הרושם הטוב שנשאר בי. אבל לא היה לי ספק שאחזור למסעדה גם כשבראשה שף אחר, כי הרגשתי באותה חוויה שגם הניהול שלה היה ללא דופי.   הגענו למסעדה, התיישבנו זוג בשולחן של 4 סועדים. אני כמובן מתה על זה, כי חייבים שולחן שיוכל להכיל את כל המנות שאני מזמינה. על השולחן הופיעו תפריטים רבים, תפריט ארוחת הטעימות, שכולל מבנה סגור של מספר מנות שהשף בחר, תפריט ספיישלים והתפריט הבסיסי שבו נמצאות כל המנות ומחולק ל-4 אזורים, מנות ביס, מנות ראשונות, מנות ביניים ומנות עיקריות. הלכנו עם התפריט הבסיסי, ובחרנו מלא מנות מהתפריט עם ציפייה גבוהה מאוד להנות מהשלל.  התחלנו עם מנת ביס מהספיישלים, קפוצ׳ינו בצל (58 ₪), עם פחזנית במילוי גבינת גרוייר, קרם בצל ושמנת. מקבלים צלחת עם מעין מרק בצל קרמי, במרכזו מונחת הפחזנית במילוי הגבינה שנותנת מעט מתיקות, וברגע שהיא נפתחת במרכז הצלחת היא מקבלת את טעמי הבצל והשמנת ומתקבל טעם מהמם, חמים ומעט מעושן בפה. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

עברנו למנה קלילה ממנות הביניים של מלפפון (68 ₪), עם אחו-בלאנקו, זיתי טאסוס, ויניגרט עגבניות ועשבי תיבול. מנה קלילה שהגיעה בשלב מאוד נכון בארוחה, עם טעמי שום טובים, מליחות שזיתי הטאסוס סיפקו בנדיבות, ויניגרט עגבניות שהוסיף טעם ים תיכוני ומלפפונים ועשבים שרעננו את הכל. חשוב להכין ביס עם כל המרכיבים יחד. #yammmmm

עברנו למנה קלילה ממנות הביניים של מלפפון (68 ₪), עם אחו-בלאנקו, זיתי טאסוס, ויניגרט עגבניות ועשבי תיבול. מנה קלילה שהגיעה בשלב מאוד נכון בארוחה, עם טעמי שום טובים, מליחות שזיתי הטאסוס סיפקו בנדיבות, ויניגרט עגבניות שהוסיף טעם ים תיכוני ומלפפונים ועשבים שרעננו את הכל. חשוב להכין ביס עם כל המרכיבים יחד. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

חזרנו לאזור המנות הראשונות עם מנה של שישברק (78 ₪), עם מלוח׳יה, חמאה חומה, לאבנה ו-XO פטריות. מדובר בכיסון חמים, המונח על לאבנה וחמאה חומה ששואב אליו המון רוטב ומעליו קראנצ'יות כיפית שמסתדרת מעולה עם כל הרכות שקיבלנו. מסוג המנות שאפשר ואפילו רצוי לומר שהטעמים שלה מתפוצצים בפה, תיאור מדויק. #yammmmm

חזרנו לאזור המנות הראשונות עם מנה של שישברק (78 ₪), עם מלוח׳יה, חמאה חומה, לאבנה ו-XO פטריות. מדובר בכיסון חמים, המונח על לאבנה וחמאה חומה ששואב אליו המון רוטב ומעליו קראנצ'יות כיפית שמסתדרת מעולה עם כל הרכות שקיבלנו. מסוג המנות שאפשר ואפילו רצוי לומר שהטעמים שלה מתפוצצים בפה, תיאור מדויק. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קיבלנו נגיעה נוספת מתפריט הספיישלים עם מנה של שווארמה דג (78 ₪), עם נתחי דג לבן, גספצ׳יו עגבניות, צ׳יפס ארטישוק ירושלמי ועלים ארומטיים. טעמים יחסית רגועים, מוכרים, לא חוויתי חידוש במנה הזאת. מנה חמודה וכן טעימה בטעמים שלה, אבל פחות מפתיעה. #yammmmm

קיבלנו נגיעה נוספת מתפריט הספיישלים עם מנה של שווארמה דג (78 ₪), עם נתחי דג לבן, גספצ׳יו עגבניות, צ׳יפס ארטישוק ירושלמי ועלים ארומטיים. טעמים יחסית רגועים, מוכרים, לא חוויתי חידוש במנה הזאת. מנה חמודה וכן טעימה בטעמים שלה, אבל פחות מפתיעה. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניוקי פריזאי (88 ₪) מאזור מנות הביניים, עם אספרגוס, אגוזי לוז וחמאת דאשי. הניוקי מגיעים צרובים וטעימים, ברוטב חמאתי שכולו מלא בעומק ועניין, האגוזים נותנים את הקראנצ׳יות והאספרגוס מספק מעין קשיחות עדינה. מאוד טעים, אבל כן כבד, ובכיף הייתי זורמת פה על מרכיב נוסף בצלחת שיקליל לי את המנה. #yammmmm

ניוקי פריזאי (88 ₪) מאזור מנות הביניים, עם אספרגוס, אגוזי לוז וחמאת דאשי. הניוקי מגיעים צרובים וטעימים, ברוטב חמאתי שכולו מלא בעומק ועניין, האגוזים נותנים את הקראנצ׳יות והאספרגוס מספק מעין קשיחות עדינה. מאוד טעים, אבל כן כבד, ובכיף הייתי זורמת פה על מרכיב נוסף בצלחת שיקליל לי את המנה. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

חזרנו לרגע לאזור מנות הביס עם ביס של חציל (28 ₪), עם פרח אורז, אבן יוגורט ומעין גלידת חציל. הרגיש קצת כמו קינוח, ופחות התחברתי לטעמי החציל בגלידה. #yammmmm

חזרנו לרגע לאזור מנות הביס עם ביס של חציל (28 ₪), עם פרח אורז, אבן יוגורט ומעין גלידת חציל. הרגיש קצת כמו קינוח, ופחות התחברתי לטעמי החציל בגלידה. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

לעיקרית הזמנו את הלוקוס (188 ₪), עם כרישה, ענבי בוסר ו-XO פטריות. הציפייה הייתה לקבל מנת פילה דג משעממת, כזאת שראינו כבר המון פעמים, אבל לשמחתי התקבלה מנה מאוד מיוחדת, עם מצע מאוד ייחודי של הכרישה, עם ענבים שנתנו לכל החמימות שבצלחת מרקם נוסף, ועם הלוקוס שהגיע במידת עשייה מאוד עסיסית שאהבתי. היו חלקים יותר פנימיים שבהם הוא היה מעט חי, אבל ברובו הוא הגיע עסיסי מאוד ובמידת עשייה שאפשר להגדיר אותה כחלומית. #yammmmm

לעיקרית הזמנו את הלוקוס (188 ₪), עם כרישה, ענבי בוסר ו-XO פטריות. הציפייה הייתה לקבל מנת פילה דג משעממת, כזאת שראינו כבר המון פעמים, אבל לשמחתי התקבלה מנה מאוד מיוחדת, עם מצע מאוד ייחודי של הכרישה, עם ענבים שנתנו לכל החמימות שבצלחת מרקם נוסף, ועם הלוקוס שהגיע במידת עשייה מאוד עסיסית שאהבתי. היו חלקים יותר פנימיים שבהם הוא היה מעט חי, אבל ברובו הוא הגיע עסיסי מאוד ובמידת עשייה שאפשר להגדיר אותה כחלומית. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

לילות ביירות (54 ₪), עם סולת, פיסטוק וקדאיף. טעמים חזקים של פיסטוק וקלילות של הקצפת, קינוח נחמד אבל לא מעיף. #yammmmm

בגזרת הקינוחים בדקנו 3 קינוחים מהתפריט. כולם בסגנון מאוד ים תיכוני, עם נגיעות בעולמות מוכרים אבל עם טוויסט.  לילות ביירות (54 ₪), עם סולת, פיסטוק וקדאיף. טעמים חזקים של פיסטוק וקלילות של הקצפת, קינוח נחמד אבל לא מעיף. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

שמן זית (48 ₪), עם שקדים, סברס וקמומיל. קינוח מאוד מרענן, בדיוק הסיום שצריכים לארוחה כזאת. טעמים פירותיים של הסברס, יחד עם טעמים עמוקים של כל המרכיבים שמסביב, אהבתי. #yammmmm

שמן זית (48 ₪), עם שקדים, סברס וקמומיל. קינוח מאוד מרענן, בדיוק הסיום שצריכים לארוחה כזאת. טעמים פירותיים של הסברס, יחד עם טעמים עמוקים של כל המרכיבים שמסביב, אהבתי. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

עוגת גבינה (52 ₪), עם לאבנה, זעתר ותאנים. קינוח מאוד מיוחד ביצירתיות שלו. כביכול עוגת גבינה קלאסית, אבל במקום הקרם המוכר יש קרם של לאבנה, והוא משתלב מהמם עם השומשום שמאוד מוסיף לכל המתרחש בצלחת. #yammmmm

עוגת גבינה (52 ₪), עם לאבנה, זעתר ותאנים. קינוח מאוד מיוחד ביצירתיות שלו. כביכול עוגת גבינה קלאסית, אבל במקום הקרם המוכר יש קרם של לאבנה, והוא משתלב מהמם עם השומשום שמאוד מוסיף לכל המתרחש בצלחת. פאסטל. PASTEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אני אוהבת שמחלקים את התפריט למנות בגודל שונה, גם המגוון היה גדול מאוד, שזה בכלל מדבר אלי. הרגשתי את החיבור למקומיות ולמרכיבים שהם מאוד ישראלים וחוויתי ארוחה מאוד מיוחדת בטעמים שלה.