top of page

הגלריה של השף אורי זיסו

אני כל כך מאוהבת בתרבות היפנית ובאוכל היפני, הייתי ביפן, חוויתי תרבות קולינרית כל כך ייחודית, ומאז אני בחיפוש תמידי אחר אוכל יפני שירגש אותי.


לא מזמן המליצו לי על ארוחת אומקסה יפנית בגלריה של השף אורי זיסו, שף שלמד לפני שני עשורים בישול ב-Le Cordon Bleu בפריז, כשבאותה תקופה הגיעו שפים רבים מיפן כדי ללמוד גם הם בישול בפריז. ההיכרות איתם הובילה אותו ללמוד מהם במשך שנתיים את האוכל היפני ולאחר מכן להמשיך ולחקור אותו ללא הרף.


לקח לי זמן להגיע לארוחה הזאת, כי לאחר אכזבות רבות הייתי מאוד סקפטית וחסרת אמונה שהחוויה תצליח להיות מוצלחת וטובה ביחס לציפיות שלי מהאוכל הזה, אבל בסוף הגעתי והנה אני משתפת אתכם בחוויה.


הגלריה נמצאת בביתו שברינתיה, בחלל קטן עם אווירה חמימה, אינטימית ונעימה, שבמרכזו בר, סביבו ישבנו 13 סועדים וממולנו השף, מכין ביסודיות את כל אחת מהמנות שחווינו. הכל מתוקתק, נקי, יסודי, כל תזוזה מסקרנת ומרתקת ועושה חשק לקבל את המנה ולזלול, ומאחר והכל קורה בשטח ביתו המחיר מצליח להיות נגיש למרות האיכות המטורפת שכוללת הארוחה.

אני כל כך מאוהבת בתרבות היפנית ובאוכל היפני, הייתי ביפן, חוויתי תרבות קולינרית כל כך ייחודית, ומאז אני בחיפוש תמידי אחר אוכל יפני שירגש אותי.  לא מזמן המליצו לי על ארוחת אומקסה יפנית בגלריה של השף אורי זיסו, שף שלמד לפני שני עשורים בישול ב-Le Cordon Bleu בפריז, כשבאותה תקופה הגיעו שפים רבים מיפן כדי ללמוד גם הם בישול בפריז. ההיכרות איתם הובילה אותו ללמוד מהם במשך שנתיים את האוכל היפני ולאחר מכן להמשיך ולחקור אותו ללא הרף.  לקח לי זמן להגיע לארוחה הזאת, כי לאחר אכזבות רבות הייתי מאוד סקפטית וחסרת אמונה שהחוויה תצליח להיות מוצלחת וטובה ביחס לציפיות שלי מהאוכל הזה, אבל בסוף הגעתי והנה אני משתפת אתכם בחוויה.  הגלריה נמצאת בביתו שברינתיה, בחלל קטן עם אווירה חמימה, אינטימית ונעימה, שבמרכזו בר, סביבו ישבנו 13 סועדים וממולנו השף, מכין ביסודיות את כל אחת מהמנות שחווינו. הכל מתוקתק, נקי, יסודי, כל תזוזה מסקרנת ומרתקת ועושה חשק לקבל את המנה ולזלול, ומאחר והכל קורה בשטח ביתו המחיר מצליח להיות נגיש למרות האיכות המטורפת שכוללת הארוחה. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הארוחה היא ארוחת טעימות יפנית בעלות של 320₪ לסועד (לא כולל טיפ), עם תפריט משתנה של 7 מנות בשיטות עשייה שונות של דגים, ירקות, בשר וקינוח המשלבות מנות יפניות מסורתיות עם מטבח מודרני וטוויסטים מוצלחים של השף, יחד עם מרכיבים יפניים רבים שהוא מייבא מיפן כמו קאטסובושי.


אני אהיה כנה ואגיד שהייתי צריכה יותר מנות כדי לשבוע, אבל שותפתי לארוחה יצאה מפוצצת עד אפס מקום. אני גם אוכלת כשר ולא חיכה לי קינוח פרווה לסוף הארוחה, אבל החלופה שהתקבלה במקום סגרה פינה למתוק שהייתי צריכה בסוף הארוחה.


ורגע לפני שאני מציגה לכם את המנות, אני יכולה לומר שמדובר בארוחה יפנית מטריפת חושים שכללה את כל מה שהייתי רוצה לקבל בארוחה כזאת, מרכיבים איכותיים, טעמים יפניים טובים, שף שמתקתק את הכל ביסודיות והכל טעים טעים טעים מאוד.


אלו המנות שהיו בארוחה שבה אני הייתי, הן משתנות מארוחה לארוחה בהתאם לחומרי גלם הזמינים, אבל הטכניקות כטכניקות ככל הנראה ילוו גם את הארוחה שלכם.


צ׳יראשי דגים, פלמידה, בלופין, מיקס קוויאר ואצות ים טריות.

הארוחה היא ארוחת טעימות יפנית בעלות של 320₪ לסועד (לא כולל טיפ, כולל יין לבן וסאקה), עם תפריט משתנה של 7 מנות בשיטות עשייה שונות של דגים, ירקות, בשר וקינוח המשלבות מנות יפניות מסורתיות עם מטבח מודרני וטוויסטים מוצלחים של השף, יחד עם מרכיבים יפניים רבים שהוא מייבא מיפן כמו קאטסובושי.  אני אהיה כנה ואגיד שהייתי צריכה יותר מנות כדי לשבוע, אבל שותפתי לארוחה יצאה מפוצצת עד אפס מקום. אני גם אוכלת כשר ולא חיכה לי קינוח פרווה לסוף הארוחה, אבל החלופה שהתקבלה במקום סגרה פינה למתוק שהייתי צריכה בסוף הארוחה.  ורגע לפני שאני מציגה לכם את המנות, אני יכולה לומר שמדובר בארוחה יפנית מטריפת חושים שכללה את כל מה שהייתי רוצה לקבל בארוחה כזאת, מרכיבים איכותיים, טעמים יפניים טובים, שף שמתקתק את הכל ביסודיות והכל טעים טעים טעים מאוד.  אלו המנות שהיו בארוחה שבה אני הייתי, הן משתנות מארוחה לארוחה בהתאם לחומרי גלם הזמינים, אבל הטכניקות כטכניקות ככל הנראה ילוו גם את הארוחה שלכם.  צ׳יראשי דגים, פלמידה, בלופין, מיקס קוויאר ואצות ים טריות. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טאקו אצה עם טרטר טורו סלמון, קריספי אמאצ׳י וטוביקו.

טאקו אצה עם טרטר טורו סלמון, קריספי אמאצ׳י וטוביקו. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טאקו אצה עם שקדים מלב של עגלה מבושלים בישול ארוך בדאשי.

טאקו אצה עם שקדים מלב של עגלה מבושלים בישול ארוך בדאשי. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מרק דאשי, קוויאר ושימאג׳י.

מרק דאשי, קוויאר ושימאג׳י. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קאצו סאנדו עם פטריות מטוגנות, מיונז יפני, ווסאבי וקאטסובושי.

קאצו סאנדו עם פטריות מטוגנות, מיונז יפני, ווסאבי וקאטסובושי. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

חמוצים יפניים בייתים עם שומשום קלוי.

חמוצים יפניים בייתים עם שומשום קלוי. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קאצו סאנדו עם בר ים מטוגן, רוטב חלמונים מותסס וטוגראשי.

קאצו סאנדו עם בר ים מטוגן, רוטב חלמונים מותסס וטוגראשי. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

דנבר קאט מיושן 60 יום, צלוי קלות, מוגש עם אטריות סומן ברוטב יוזו בזיל.

דנבר קאט מיושן 60 יום, צלוי קלות, מוגש עם אטריות סומן ברוטב יוזו בזיל. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פסיפלורה, שוקולד בלגי, תפוז דם מיובש ואבקת תה מאצ׳ה.

פסיפלורה, שוקולד בלגי, תפוז דם מיובש ואבקת תה מאצ׳ה. הגלריה של השף אורי זיסו.  הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אני חושבת שזאת אחת מהארוחות שחייבים לבקר בהן, נדיר מאוד למצוא ארוחה כזאת פתוחה לקהל הרחב, בטח לא במחיר הזה ואלו הטעמים שאני ללא ספק הכי אוהבת בעולם, אם לא הייתם אתם באמת מחויבים להגיע ולחוות. מיוחד, מקצועי וטעים קיצוני.


מדובר ב#yammmmm

369 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page