top of page

נאיפה | Naifa

חודשים של ציפייה ליוו אותי עד שהשפית נאיפה מולא פתחה את המסעדה שלה, נאיפה. שם שמאוד הולם את מה שקורה במסעדה, עם התווספותו של התואר מסעדנית ופתיחת מסעדה ללא שותפים, תוך שליטה מוחלטת, בקטע המאוד טוב של המילה, בכל מה שקורה במסעדה.


למסעדה הגעתי אחרי כניעה רצינית מהצד שלי. אני בכלל תכננתי ללדת ואז להגיע ולהתפנק גם על מנות עם דגים נאים וגם על הקובנייה הטעימה שלה. אבל זה היה חזק ממני, וכל יום שעבר ולא ביקרתי במסעדה פשוט כאב לי בעצמות. אז למרות הקושי הגדול במציאת מקום, הגעתי למסעדה.


אנחנו נכנסים פנימה, ולפנינו חלל עם עיצוב עדין, נקי, רגוע, רוחני, עם גוונים חומים, תאורת פחם ובר שמקיף את המטבח הפתוח והמרשים שקיים במסעדה. מסביב פזורים שולחנות והחלל כולו מרווח בדיוק במידה הנכונה.


התיישבנו כמובן על הבר מטבח, כי מי שמכיר אותי כבר יודע עד כמה זה המרכיב האהוב עלי במסעדות. ממולנו התקיימה כל העשייה המרגשת של התפריט הנהדר שנאיפה בנתה, ומכאן התחילה ההתמקדות שלנו באוכל ובטעמים.


התפריט מגוון מאוד, וממשיך מגמה חיובית מאוד שמתרחשת בימים אלו במסעדות, כשהוא כולל 4 אזורים, בצקים, ירקות, ים ויבשה. מבין האזורים הללו הזמנו 9 מנות מתוך 16 שבתפריט, שכללו את כל קטגוריית הבצקים, 2 מנות של ירקות, מנה אחת מאזור הים ועוד 2 מאזור היבשה. כל אחת שונה מהשנייה, כל אחת עם רובד טעמים מיוחד משלה, וכולן יחד היוו את כל הציפיות, ואף יותר, שהיו לי ממסעדה של שפית כל כך מוכשרת.


הארוחה כולה הייתה יוצאת דופן ומיוחדת בכל רמה, והמסעדה כמסעדה מחייבת ביקור ללא צל של ספק. אני אמנם אפרט את המנות, ולחלקן אפילו אצרף את התואר של חובת הזמנה, אבל לא אדרג כל מנה בנפרד כי זאת ארוחה שכולה וואו אחד גדול, #yammmmm.


מתחילים.


את הערב הזה כל סועד מתחיל עם פתיח של צלוחית עם פיתה דרוזית, אבן יוגורט וסומק, ולצידה תה עם עלי מרווה, זוטה לבנה ונענע.

את הערב הזה כל סועד מתחיל עם פתיח של המסעדה, צלוחית של פיתה דרוזית עם אבן יוגורט וסומק, ולצידה תה עם עלי מרווה, זוטה לבנה ונענע. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

המשכנו עם מנות מהתפריט, סלט פריקי (58 ₪), סלט עלים קצוצים, חיטה מעושנת, שמן זעתר ואגוזי מלך קלויים. כל מרכיב בפני עצמו מטופל מדהים, כך שכף מהכל ביחד זה חלום. תזמינו.

סלט פריקי (58 ₪), סלט עלים קצוצים, חיטה מעושנת, שמן זעתר ואגוזי מלך קלויים. כל מרכיב בפני עצמו מטופל מדהים, כך שכף מהכל ביחד זה חלום. תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פטאייר זעתר (32 ₪), מאפה קריספי במילוי עלי זעתר טרי ובצל, לאבנה מעושנת וזיתים סוריים. צלוחית כביכול כל כך תמימה של לאבנה, אבל עם טעמים עמוקים בתוכה, ומאפה שעשוי כל כך טעים. ניגוב ולהתענג. תזמינו.

פטאייר זעתר (32 ₪), מאפה קריספי במילוי עלי זעתר טרי ובצל, לאבנה מעושנת וזיתים סוריים. צלוחית כביכול כל כך תמימה של לאבנה, אבל עם טעמים עמוקים בתוכה, ומאפה שעשוי כל כך טעים. ניגוב ולהתענג. תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ירוקים (58 ₪), קישוא בלאדי, ברוקולי וקייל חרוכים, שום, פטרוזיליה וג׳מיד. הטעם של החריכה שהתווסף לירוקים, בשילוב השקדים, זה וואו.

ירוקים (58 ₪), קישוא בלאדי, ברוקולי וקייל חרוכים, שום, פטרוזיליה וג׳מיד. הטעם של החריכה שהתווסף לירוקים, בשילוב השקדים, זה וואו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ניוקי פריך (72 ₪), ניוקי מקמח פריקי, חמאה חומה, כרישה צלויה ורוטב שמנת יוגורט. ניוקי רכים נעימים, שקיבלו טעם חמצמץ והמון פריכות. תזמינו.

ניוקי פריך (72 ₪), ניוקי מקמח פריקי, חמאה חומה, כרישה צלויה ורוטב שמנת יוגורט. ניוקי רכים נעימים, שקיבלו טעם חמצמץ והמון פריכות. תזמינו.  נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

שישברק דגים (112 ₪), מרק בויאבז, כיסונים במילוי לחם אדום ופורל מפורק. ציר מרק חריף, עם טעמים חזקים, כיסונים ששואבים את טעמי המרק ומשתלבים נפלא עם הדג הצרוב. מנה שתישמר לי בזיכרון לנצח, תזמינו.

שישברק דגים (112 ₪), מרק בויאבז, כיסונים במילוי לחם אדום ופורל מפורק. ציר מרק חריף, עם טעמים חזקים, כיסונים ששואבים את טעמי המרק ומשתלבים נפלא עם טעמי הדג הצרוב. מנה שתישמר לי בזיכרון לנצח, תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מועג׳נאת (72 ₪), 6 יחידות שמשלבות 2 סוגי כיסונים, אחד של בצק פלפל שחור במילוי ג׳בנה ושני של סמבוסק טלה, עם ויניגרט עגבניות ויוגורט אריסה. נשנוש שאני לעולם לא אסרב לקבל, של מילויים נהדרים, בצקים דקים ומעולים ומטבלים חריפים.

מועג׳נאת (72 ₪), 6 יחידות שמשלבות 2 סוגי כיסונים, אחד של בצק פלפל שחור במילוי ג׳בנה ושני של סמבוסק טלה, עם ויניגרט עגבניות ויוגורט אריסה. נשנוש שאני לעולם לא אסרב לקבל, של מילויים נהדרים, בצקים דקים ומעולים ומטבלים חריפים. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סיגר מסאח׳ן (58 ₪), פיתה דרוזית במילוי עוף ובצל בבישול קונפי, עם מטבל של יוגורט שום וסומק (אני אכלתי עם טחינה, טעים). אין על תיבול של מסאח׳ן ובגרסה כזאת עדיין לא יצא לי להתפנק עליו. מילוי רך ומעטפת פריכה. יאמ.

סיגר מסאח׳ן (58 ₪), פיתה דרוזית במילוי עוף ובצל בבישול קונפי, יוגורט שום וסומק (אני אכלתי עם מטבל של טחינה בצד, טעים). אין על תיבול של מסאח׳ן ובגרסה כזאת עדיין לא יצא לי להתפנק עליו. מילוי רך ומעטפת פריכה. יאמ. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מלפוף (72 ₪), כרוב בלאדי ממולא, ציר בקר מצומצם, שום קונפי וסחוג שבור. מגיעים לנאיפה כדי לאכול מנה בדיוק כזאת. פה המיוחדות של הארוחה יוצאת החוצה בצורה יוצאת דופן. כרוב שעוטף בעדינות נעימה בשר רך שהתמלא בתוכו. כשהכרוב עצמו קיבל חריכה חלומית שמוסיפה לו כל כך הרבה טעם ועומק, יחד עם ציר בקר שנותן מעט מתיקות. תזמינו.

מלפוף (72 ₪), כרוב בלאדי ממולא, ציר בקר מצומצם, שום קונפי וסחוג שבור. מגיעים לנאיפה כדי לאכול מנה בדיוק כזאת. פה המיוחדות של הארוחה יוצאת החוצה בצורה יוצאת דופן. כרוב שעוטף בעדינות נעימה בשר רך שהתמלא בתוכו. כשהכרוב עצמו קיבל חריכה חלומית שמוסיפה לו כל כך הרבה טעם ועומק, יחד עם ציר בקר שנותן מעט מתיקות. תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

את הארוחה סיימנו עם מנה שגם היא תישמר לי בזיכרון עם חלום תמידי לחזור ולאכול אותה. פאטה שפונדרה (112 ₪), שפונדרה בבישול ארוך, קרעי פיתה, מסבחה חצילים, גרגירי חומוס וטחינה (בגרסה המקורית יש חמאה חומה במקום טחינה). מתקבלת לשולחן צלחת ממכרת ביופי שלה, של רצועות השפונדרה, שלצידן כוסברה לרעננות. מתחת לרצועות מסתתרים כל שאר המרכיבים שעשויים מושלם. מעמיסים רצועת בשר, מסבחה, טחינה וכוסברה וזה ביס שנמס לי בפה ברמות הכי גבוהות שאפשר לדמיין. וואו איזו מנה גאונית וטעימה. תזמינו.

את הארוחה סיימנו עם מנה שגם היא תישמר לי בזיכרון עם חלום תמידי לחזור ולאכול אותה. פאטה שפונדרה (112 ₪), שפונדרה בבישול ארוך, קרעי פיתה, מסבחה חצילים, גרגירי חומוס וטחינה (בגרסה המקורית יש חמאה חומה במקום טחינה). מתקבלת לשולחן צלחת ממכרת ביופי שלה, של רצועות השפונדרה, שלצידן כוסברה לרעננות. מתחת לרצועות מסתתרים כל שאר המרכיבים שעשויים מושלם. מעמיסים רצועת בשר, מסבחה, טחינה וכוסברה וזה ביס שנמס לי בפה ברמות הכי גבוהות שאפשר לדמיין. וואו איזו מנה גאונית וטעימה. תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

גם קינוח היה פה, וכמובן שגם הוא היה נהדר, בסבוסה מלבי (52 ₪), עוגת סולת עם שכבות מלבי וגלידה שמונחת מעל הכל. שילוב של קר וחם והמון נחמה. מתקשר במדויק לארוחה שחווינו ולטעמים שמובילים את התפריט הזה. תזמינו.

גם קינוח היה פה, וכמובן שגם הוא היה נהדר בכל רמה, בסבוסה מלבי (52 ₪), עוגת סולת עם שכבות מלבי וגלידה שמונחת מעל הכל. שילוב של קר וחם והמון נחמה. מתקשר במדויק לארוחה שחווינו ולטעמים שמובילים את התפריט הזה. תזמינו. נאיפה. NAIFA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ארוחה כל כך מיוחדת, מלאה בטעמים ייחודיים, שמובילים את החוויה במסעדה לכל כך עמוקה, מרגשת ועם מנות שלא אצליח לשכוח עוד הרבה מאוד זמן. ניכר שנאיפה פתחה את המסעדה מתוך מקום אמיתי ונכון של רצון לארח ולראות במו עיניה איך הסועדים בוחרים להגיע אליה, איך הם מזמינים מנות שאצרה עמוק בתוכה וכיצד הם נהנים מכל רגע וביס שהם חווים. היא עוברת בכל שולחן במסעדה, מביאה חיבוק אמיתי לכל סועד ואחראית באמת לחוויה של כל אחד מהם. שפית ומסעדנית שאפשר רק ללמוד ממנה ולקבל מלאי של השראה.


מדובר ב#yammmmm


4,054 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page