top of page

לונל | Lunel

השף של מסעדת מנא, ינון אלעל, פתח מסעדה נוספת, והפעם בפלורנטין בשם לונל. מסעדה שנעה בין צרפת לירושלים, תוך שילוב נגיעה מתימן.


אני הגעתי לתקופת ההרצה הסגורה, כלומר ממש בהתחלה, וכבר עם ההגעה למקום הרגשתי שהצלחתי להבין את הכיוון והחשיבה. סטייל מאוד סטריט, דארק, קליל, אבל עם זאת יוקרתי. אורות מעומעמים, גוונים חומים כהים יחד עם המון חמימות.


רוב החלל מתמלא על ידי הבר שממנו ניתן לחזות במתרחש במטבח, ומסביבו מוצבים גם כמה שולחנות. אנחנו התיישבנו על הבר כשהתפריט מחכה לנו על הצלחת, אבל לפני שנצפה בו, נבחין בצד האחורי שלו, ובו הסבר על משמעות השם "לונל". וזה הולך ככה, ״לונל היא עיר בדרום צרפת, באזור פרובאנס, נוסדה במאה הראשונה על ידי יהודים שברחו מיריחו לאחר כיבושה בידי אספסיאנוס. במאות ה-11 וה-12 הפכה לונל למרכז יהודי חשוב ואף כונתה ׳ירושלים הקטנה׳. היא ספגה השפעות תורניות ותרבותיות הן מספרד שמדרום והן מאשכנז (גרמניה וצרפת) שמצפון לה״. דרך מרגשת מאוד להיכנס דרכה לארוחה, לגלות משמעות ורוחניות שמסתתרת מאחורי בחירת שם המסעדה, כשלרוב מדובר בבחירה מאוד יום יומית.


הפכנו את התפריט ונחשף לפנינו קישור ראשוני לתפריט של המנא, וגם סדר מאוד סטנדרטי של מנות בתפריט. כלומר, 4 חלקים שהמנות בהן גדלות מחלק לחלק מפתיחים ועד לאזור שדומה יותר למנות עיקריות. הזמנו לפחות מנה אחת מכל אזור ויצאנו לדרך.


קובנה בריוש סמנה מלוח (38 ₪), עם קצח, רסק עגבניות, יוגורט וסחוג ירוק. אני תמיד אומרת שההבדל הראשוני בין ארוחה טובה לארוחה מצוינת היא הפחמימה של תחילת הארוחה, שתהיה כזאת שמנונית ורכה וחמה ומלוחה, וכאן פגשתי את זה בצורה כל כך מדויקת וכל כך טעימה, וכשהיא מגיעה עם מטבלים טעימים, גם אם הם פשוטים, אז בכלל אני עפה, כי השידוך הוא מדויק. קחו גם ניגוב בתרשי (18 ₪), סלט דלעת ותפוח אדמה, ובכלל תעופו. מדובר בסלט טוניסאי (יש גם גרסה טריפוליטאית) שהוסיפו לו גם קוביות קריספיות של תפוח אדמה, שהיא אמנם תוספת קטנה אבל משמעותית מאוד. #yammmmm


קרוקט חציל (48 ₪), 3 יח׳ עם פיסטו ופרמז׳ן. הקרוקט מקורו בצרפת וגם רוטב הפיסטו מגיע מפרובאנס, והכל יחד עם חציל שמשדר יותר את הכיוון הים תיכוני מתקבל לכדי מנת נשנוש טעימה. #yammmmm

קרוקט חציל (48 ₪), 3 יח׳ עם פיסטו ופרמז׳ן. הקרוקט מקורו בצרפת וגם רוטב הפיסטו מגיע מפרובאנס, והכל יחד עם חציל שמשדר יותר את הכיוון הים תיכוני מתקבל לכדי מנת נשנוש טעימה. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

כף של טרטר דג (38 ₪), עם פרי, יוגורט, בצל סגול, פיסטוק וכוסברה. כף שעמדה בכל הדרישות והציפיות שקיימות כלפי טרטר דג, עם רעננות, מגוון מרקמים, עקצוץ טעמים ופיסטוק אחד שהוסיף המון לטעם. #yammmmm

כף של טרטר דג (38 ₪), עם פרי, יוגורט, בצל סגול, פיסטוק וכוסברה. כף שעמדה בכל הדרישות והציפיות שקיימות כלפי טרטר דג, עם רעננות, מגוון מרקמים, עקצוץ טעמים ופיסטוק אחד שהוסיף המון לטעם. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אספרגוס על הגריל (52 ₪), עם איולי אנשובי, קרוטוני תפוח אדמה, ביצת עין ופרמז׳ן. מנה שמחוברת מאוד לתפריט שפגשתי במנא. יש גם פה את ההקפדה על רבדים שונים של טעם עם ביצת עין רכה, עומק גבינתי, קריספיות של התפוחי אדמה והאיולי עם טעם חמצמץ. #yammmmm

אספרגוס על הגריל (52 ₪), עם איולי אנשובי, קרוטוני תפוח אדמה, ביצת עין ופרמז׳ן. מנה שמחוברת מאוד לתפריט שפגשתי במנא. יש גם פה את ההקפדה על רבדים שונים של טעם עם ביצת עין רכה, עומק גבינתי, קריספיות של התפוחי אדמה והאיולי עם טעם חמצמץ. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סשימי טונה (76 ₪), עם אחו בלאנקו, קראמבל שמן זית, תאנים ושמן ירוק. אני לא אוהבת תאנים, הנה אמרתי את זה, אבל לא הייתה לי בעיה איתן במנה הזאת, ואפילו שמחתי לפגוש אותן כמרכיב מרענן שלא זכור לי שפגשתי לפני כן במנה כזאת או בכלל. #yammmmm

סשימי טונה (76 ₪), עם אחו בלאנקו, קראמבל שמן זית, תאנים ושמן ירוק. אני לא אוהבת תאנים, הנה אמרתי את זה, אבל לא הייתה לי בעיה איתן במנה הזאת, ואפילו שמחתי לפגוש אותן כמרכיב מרענן שלא זכור לי שפגשתי לפני כן במנה כזאת או בכלל. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

טורטליני בצל ובושה (82 ₪), עם חמאת יין אדום, אפונת גינה וקציפת פרמז׳ן. המנה האהובה עלי אבל יש שיחלקו עלי, כמו שותפתי לארוחה. אך אני אתרכז בתחושה שלי לגביה. הטורטליני עצמו היה מעט אל דנטה ובתוכו מילוי מלא ברכות של הגבינת בושה, שהיא החלום, ובצל שמספק את הטעם המתקתק והטבעי עבורה, מסביבם המון המון רכות של רוטב ופרמז׳ן, וזה ביס חלומי ממש. לא נגעתי באפונת גינה, לא התחבר לי לנסות אותה בביס, אולי אספרגוס, שממלא את התפקיד של ירוק עם מרקם יותר נגיס, היה מפתה אותי יותר לשלב בתוך הביס הזה, אבל זה עדיין לא השפיע על רמת הטעים. #yammmmm

טורטליני בצל ובושה (82 ₪), עם חמאת יין אדום, אפונת גינה וקציפת פרמז׳ן. המנה האהובה עלי אבל יש שיחלקו עלי, כמו שותפתי לארוחה. אבל אני אתרכז בתחושה שלי לגביה. הטורטליני עצמו היה מעט אל דנטה ובתוכו מילוי מלא ברכות של הגבינת בושה, שהיא החלום, ובצל שמספק את הטעם המתקתק והטבעי עבורה, מסביבם המון המון רכות של רוטב ופרמז׳ן וזה ביס חלומי ממש. לא נגעתי באפונת גינה, לא התחבר לי לנסות אותה בביס, אבל זה עדיין לא השפיע על רמת הטעים. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מקרון כנאפה (49 ₪), עם קרם ריקוטה וגבינת עיזים, פרלינה פיסטוק, קדאיף מקורמל ופיסטוק קלוי. כל הקינוחים באופן כללי מאוד מתכתבים עם הכיוון של המקום ומאוד אהבתי את זה. זה גם הגיוני, כי יש שף קונדיטור, יואב רמות, שאחראי לחשיבה החכמה שמאחורי כל קינוח בתפריט, וזה תמיד משפר את גזרת הקינוחים. הקינוח שאכלנו היה טעים, המקרון עצמו היה לי מעט קשה במרקם, אבל טעים, והייתי שמחה לעוד כוח במנה, אבל היא הייתה טעימה מאוד. #yammmmm

מקרון כנאפה (49 ₪), עם קרם ריקוטה וגבינת עיזים, פרלינה פיסטוק, קדאיף מקורמל ופיסטוק קלוי. כל הקינוחים באופן כללי מאוד מתכתבים עם הכיוון של המקום ומאוד אהבתי את זה. זה גם הגיוני, כי יש שף קונדיטור, יואב רמות, שאחראי לחשיבה החכמה שמאחורי כל קינוח בתפריט, וזה תמיד משפר את גזרת הקינוחים. הקינוח שאכלנו היה טעים, המקרון עצמו היה לי מעט קשה במרקם, אבל טעים, והייתי שמחה לעוד כוח במנה, אבל היא הייתה טעימה מאוד. לונל. LUNEL. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הגעתי בתקופת ההרצה, ואני חייבת להגיד שזה גרם לי להגיע מאוד מאוד סקפטית, ואפילו קצת ציפיתי להתאכזב אחרי ניסיונות העבר. אבל הופתעתי ממש לטובה. השירות היה מעולה, ידעני, אדיב וסבלני, האוכל היה טעים מאוד, ובקלות הייתי מזמינה עוד מנות מהתפריט, וגם האווירה הייתה מדויקת ממש והשלימה לי את כל החוויה. ממליצה בחום.


מדובר ב#yammmmm


1,475 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page