top of page

קיסר | Kesar

לאחרונה קצת איבדתי תקווה לגבי אוכל הודי בארץ, אבל אז הגיעה המלצה חמה על מסעדה הודית חיפאית בשם קיסר. מסעדה הממוקמת בסמוך לשוק תלפיות בחיפה של השפית פרדניה (פז) סומך, הודית הנשואה לישראלי, שגם לאמה הייתה מסעדה וכך למדה את כישורי הבישול ההודי.

לאחרונה קצת איבדתי תקווה לגבי אוכל הודי בארץ, אבל אז הגיעה המלצה חמה על מסעדה הודית חיפאית בשם קיסר. מסעדה הממוקמת בסמוך לשוק תלפיות בחיפה של השפית פרדניה (פז) סומך, הודית הנשואה לישראלי, שגם לאמה הייתה מסעדה וכך למדה את כישורי הבישול ההודי. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

המסעדה קיימת כבר 12 שנה, והתחילה כבסטה בשוק תלפיות ולא מזמן התרחבה למסעדה של ממש. הכלים מהממים והמוסיקה ממש מכניסה לאווירה. המחירים נוחים מאוד (!) כפי שנפגוש ברוב המסעדות ההודיות, והמנות טעימות ומוגשות לתפארת, כיאה למסעדת שף. כן לוקח להן זמן להגיע לשולחן, אבל אולי עדיף לחכות להן בסבלנות מאחר והכל מוכן במקום, הפחמימות, הפורי, הפניר וכו׳.

המסעדה קיימת כבר 12 שנה, והתחילה כבסטה בשוק תלפיות ולא מזמן התרחבה למסעדה של ממש. הכלים מהממים והמוסיקה ממש מכניסה לאווירה. המחירים נוחים מאוד (!) כפי שנפגוש ברוב המסעדות ההודיות, והמנות טעימות ומוגשות לתפארת, כיאה למסעדת שף. כן לוקח להן זמן להגיע לשולחן, אבל אולי עדיף לחכות להן בסבלנות מאחר והכל מוכן במקום, הפחמימות, הפורי, הפניר וכו׳. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אחרי שהזמנו את כל המנות בתפריט מלבד 3 מנות עיקריות אני יכולה לומר בביטחון שזו ללא ספק המסעדה ההודית הטובה ביותר שחוויתי עד היום (כולל מסעדת מישלן בעלת כוכב אחד בלונדון).


דבר אחרון לפני שמתחילים, שימו לב שיש חניון ממש ממול המסעדה למקרה שאתם מסתבכים עם מציאת חנייה ברחוב. יאללה התחלנו.


פאני פורי (32 ₪), 6 כדורי בצק ממולאים עם אפונה לבנה, עם פאני. את הפאני מוזגים עצמאית לתוך הפורי, הוא חריף, מרענן וטעים בטירוף. #yammmmm

אחרי שהזמנו את כל המנות בתפריט מלבד 3 מנות עיקריות אני יכולה לומר בביטחון שזו ללא ספק המסעדה ההודית הטובה ביותר שחוויתי עד היום (כולל מסעדת מישלן בעלת כוכב אחד בלונדון).   דבר אחרון לפני שמתחילים, שימו לב שיש חניון ממש ממול המסעדה למקרה שאתם מסתבכים עם מציאת חנייה ברחוב. יאללה התחלנו.  פאני פורי (32 ₪), 6 כדורי בצק ממולאים עם אפונה לבנה, עם פאני. את הפאני מוזגים עצמאית לתוך הפורי, הוא חריף, מרענן וטעים בטירוף. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

דהאי פורי (42 ₪), צ׳אט שמגיע ממומבאי, 6 כדורי בצק ממולאים ביוגורט עיזים. עוד מנת פורי מרעננת מאוד. באופן כללי הקו של הפורי במקום הוא חדש ולא בורח ישר למילוי הדג הנא, אלא למילוי צמחוני, שכן מצליח לספק את העקצוץ הזה שאנחנו אוהבים במנות מהסוג הזה, ולמקרה ששכחתם הפורי מוכן במקום וזה נהדר. #yammmmm

דהאי פורי (42 ₪), צ׳אט שמגיע ממומבאי, 6 כדורי בצק ממולאים ביוגורט עיזים. עוד מנת פורי מרעננת מאוד. באופן כללי הקו של הפורי במקום הוא חדש ולא בורח ישר למילוי הדג הנא, אלא למילוי צמחוני, שכן מצליח לספק את העקצוץ הזה שאנחנו אוהבים במנות מהסוג הזה, ולמקרה ששכחתם הפורי מוכן במקום וזה נהדר. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פניר דהאי באלה (32 ₪), 3 כופתאות מטוגנות של פניר (גבינה הודית), עם תפו״א על יוגורט עיזים וסירופ רימונים. גם את הפניר מכינים במקום והיא מגיעה בשילוב המרקם הרך והנעים של התפוח אדמה. #yammmmm

פניר דהאי באלה (32 ₪), 3 כופתאות מטוגנות של פניר (גבינה הודית), עם תפו״א על יוגורט עיזים וסירופ רימונים. גם את הפניר מכינים במקום והיא מגיעה בשילוב המרקם הרך והנעים של התפוח אדמה. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

אינדורי פוהה (46 ₪), מנה מסורתית מאינדורי עם תבלין מיוחד בשם ״ג׳ירה ואן מסאלה״ העשויה מפוהה (אורז שטוח) מוקפץ עם עלי קארי, תפו״א, בוטנים, בצל וטארקה. מדובר בסלט אורז, ולא אורז עם ירקות שאולי פגשתם כמאכל ביתי, זה ממש מורגש שמדובר בסלט לכל דבר. האורז עצמו בעל מרקם מעט נגיס והרכות מגיעה מהתפו״א שבמנה, מנה ממכרת עם חריפות בווליום טעים. #yammmmm

אינדורי פוהה (46 ₪), מנה מסורתית מאינדורי עם תבלין מיוחד בשם ״ג׳ירה ואן מסאלה״ העשויה מפוהה (אורז שטוח) מוקפץ עם עלי קארי, תפו״א, בוטנים, בצל וטארקה. מדובר בסלט אורז, ולא אורז עם ירקות שאולי פגשתם כמאכל ביתי, זה ממש מורגש שמדובר בסלט לכל דבר. האורז עצמו בעל מרקם מעט נגיס והרכות מגיעה מהתפו״א שבמנה, מנה ממכרת עם חריפות בווליום טעים. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

כרוב פצדי (32 ₪), כרוב, בוטנים, צ׳ילי קצוץ, כוסברה, נענע, חמוציות, עלי קארי, זרעי חרדל, זרעי כמון וקוקוס קלוי. בכל ביס מצטרף טעם ארומטי אחר ומיוחד שמתקיים עם שילוב זרעי החרדל, הקארי והבוטנים. #yammmmm

כרוב פצדי (32 ₪), כרוב, בוטנים, צ׳ילי קצוץ, כוסברה, נענע, חמוציות, עלי קארי, זרעי חרדל, זרעי כמון וקוקוס קלוי. בכל ביס מצטרף טעם ארומטי אחר ומיוחד שמתקיים עם שילוב זרעי החרדל, הקארי והבוטנים. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סמוסה (32 ₪), 2 יח׳ של תפו״א, אפונה ומסאלה מטוגנים בתוך בצק סמוסה. אני בוחנת מטבח הודי לפי רמת הסמוסה, והיא הייתה מושלמת ופציחה, אבל רכה בטירוף בפנים, והרוטב לטבילה היה מעין צ׳אטני חריף מעולה ממש. שגם הוא מבחן בפני עצמו, כי נדרשת יכולת רצינית לשדך מטבל שיצליח להוסיף עוד רובד של טעמים ולא לפגום בטעמים הקריספיים של הסמוסה. #yammmmm

סמוסה (32 ₪), 2 יח׳ של תפו״א, אפונה ומסאלה מטוגנים בתוך בצק סמוסה. אני בוחנת מטבח הודי לפי רמת הסמוסה, והיא הייתה מושלמת ופציחה, אבל רכה בטירוף בפנים, והרוטב לטבילה היה מעין צ׳אטני חריף מעולה ממש. שגם הוא מבחן בפני עצמו, כי נדרשת יכולת רצינית לשדך מטבל שיצליח להוסיף עוד רובד של טעמים ולא לפגום בטעמים הקריספיים של הסמוסה. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פלאק צאט (44 ₪), עלי מנגולד טרי מטוגן בטמפורה נטול גלוטן, מגיע עם רייטה, גרין צ׳אטני, תמרהינדי צ׳אטני ורוטב רימונים. וואו זאת מנה מטורפת, זאת המילה המדויקת. על השולחן ניצבת צלחת עם הר של עלי מנגולד מטוגנים, מפתים ויפים, שתובלו כל כך נכון ופשוט אי אפשר להפסיק לאכול אותם. #yammmmm

פלאק צאט (44 ₪), עלי מנגולד טרי מטוגן בטמפורה נטול גלוטן, מגיע עם רייטה, גרין צ׳אטני, תמרהינדי צ׳אטני ורוטב רימונים. וואו זאת מנה מטורפת, זאת המילה המדויקת. על השולחן ניצבת צלחת עם הר של עלי מנגולד מטוגנים, מפתים ויפים, שתובלו כל כך נכון ופשוט אי אפשר להפסיק לאכול אותם. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

דאל טאד׳קה (טאל) (69 ₪), תבשיל עדשים אדומות עם עגבניות טאד׳קה, מגיע עם בהגי אביאל (שעועית עם קוקוס), אורז בסמטי וצ׳אפטי. אני אהיה כנה ואגיד שזה כל מה שאני צריכה כשמדברים איתי על אוכל הודי, את תבשיל הדאל. זאת מנה כל כך מנחמת וטעימה. הביס האהוב עלי יכלול חתיכה יפה של צ׳אפטי, עליה אורז ומעל הכל תתווסף כף מכובדת מהדאל, מושלם. #yammmmm

דאל טאד׳קה (טאל) (69 ₪), תבשיל עדשים אדומות עם עגבניות טאד׳קה, מגיע עם בהגי אביאל (שעועית עם קוקוס), אורז בסמטי וצ׳אפטי. אני אהיה כנה ואגיד שזה כל מה שאני צריכה כשמדברים איתי על אוכל הודי, את תבשיל הדאל. זאת מנה כל כך מנחמת וטעימה. הביס האהוב עלי יכלול חתיכה יפה של צ׳אפטי, עליה אורז ומעל הכל תתווסף כף מכובדת מהדאל, מושלם. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

וו׳ג פלאו (54 ₪), אורז עם ירקות בסגנון פלאו, מגיע עם פאפאדם (קרקר הודי דק ופריך, עשוי מקמח אורד דל). עוד מנה עיקרית נהדרת. אני חובבת גדולה של אורז עם ירקות לסוגיו, אז מאוד קל לשכנע אותי להתאהב גם במנה הזאת. #yammmmm

וו׳ג פלאו (54 ₪), אורז עם ירקות בסגנון פלאו, מגיע עם פאפאדם (קרקר הודי דק ופריך, עשוי מקמח אורד דל). עוד מנה עיקרית נהדרת. אני חובבת גדולה של אורז עם ירקות לסוגיו, אז מאוד קל לשכנע אותי להתאהב גם במנה הזאת. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פניר טיקה מסאלה (56 ₪), קוביות פניר, גמבה, ובצל אדום שעברו מרינדה של תבלינים ויוגורט עיזים ולאחר מכן צלייה על הגריל, מוגש על גרליק נאן ומגיע עם סלט בצל ועשבי תיבול. מנה שאוכלים אך ורק בידיים, מקפלים חתיכה יפה של נאן עם כל הר המרכיבים שעליה ולוקחים ביס גדול מהכל. #yammmmm

פניר טיקה מסאלה (56 ₪), קוביות פניר, גמבה, ובצל אדום שעברו מרינדה של תבלינים ויוגורט עיזים ולאחר מכן צלייה על הגריל, מוגש על גרליק נאן ומגיע עם סלט בצל ועשבי תיבול. מנה שאוכלים אך ורק בידיים, מקפלים חתיכה יפה של נאן עם כל הר המרכיבים שעליה ולוקחים ביס גדול מהכל. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קינחנו עם קולפי, גלידה הודית מסורתית המשולבת עם תערובת תבלינים הודית. המרקם מעט שונה מגלידה רגילה. טעים ומרענן. #yammmmm

קינחנו עם קולפי, גלידה הודית מסורתית המשולבת עם תערובת תבלינים הודית. המרקם מעט שונה מגלידה רגילה. טעים ומרענן. קיסר. KESAR. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מסעדה שהחזירה לי את התקווה באוכל הודי בארץ, הכל הרגיש כל כך אותנטי (לא הייתי בהודו כדי לקבוע באופן חד משמעי), המנות היו טעימות מאוד והשאירו אותנו בציפייה לכל מנה ומנה שצפויה להצטרף לחגיגה ומגוון המנות בתפריט הצליח לשמר את הסקרנות שלנו לאורך כל הדרך. יאמ בטירוף, תגיעו.


מדובר ב#yammmmm

167 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page