top of page

פיפטי אנד וואן | Fifty and One

נפתחו לאחרונה המון מסעדות איטלקיות, אחת מהן היא פיפטי אנד וואן, שבראשה עומד השף בר ישראל, והיא נפתחה ממש לא מזמן ברחוב נחלת בנימין, כן, במספר 51. אבל לפני שאמשיך את הביקורת חשוב לציין שיש פרסומים שמציינים שהמסעדה היא כשרה, וגם אני חטאתי והפצתי את הבשורה באחד מפרקי הפודקאסט, אבל למסעדה אין תעודת כשרות. לפחות נכון לזמן כתיבת הביקורת.


נתחיל מהשף במקום. לאחר מחקר שעשיתי, ובתקווה שכל העובדות והתשובות נכונות, הוא עבד בעבר במסעדת לוצ׳נה הירושלמית, שם ככל הנראה הבין את הקונספט של פסטות טריות ואוכל איטלקי איכותי. משם הוא חבר לבעלי המקום ועבר למסעדה אחרת בבעלותו בעיר אילת, מסעדת מוד, שהתמקמה במלון זוגות יחסית חדש בעיר, והנה הם ממשיכים את הדרך יחד במסעדה החדשה, בתל אביב.


כפי שציינתי המסעדה ממוקמת ברחוב נחלת בנימין, שתסלחו לי אם אני זקנה או לא מספיק מעודכנת, אבל מסתבר שהוא נסגר לתנועת כלי רכב והפך למעין מדרחוב שווה ומגניב, והמסעדה ממוקמת ממש בחלק הזה של הרחוב ונהנת מהאווירה הצעירה והמושכת הזאת.


אם כל זה לא מספיק אז גם העיצוב של המסעדה מושך ומושקע. מספק תחושת חמימות ואשליה שאולי באמת טסנו לרגע לאיטליה. המטבח יחסית חשוף, כשבאזור הישיבה הפנימי, ממש בקצה ניצבת עמדת השף ומאחוריו המטבח. ישנם גם שולחנות ישיבה בחוץ וחלל נוסף הכולל בר.


נדבר כמובן גם על התפריט. הגעתי לצערי בתקופת ההרצה, אבל לפי מה שהבנתי כשהיא תסתיים לא אמורים להיות שינויים דרמטיים. בתפריט הנוכחי פגשתי מנות שנחמד מאוד לחלוק, אני מניחה שכולן יעברו עוד מקצה שיפורים, אבל בסה״כ יש אווירה נעימה ותפריט שמשרת אותה באופן האולטימטיבי.


אתחיל לפרט לכם את כל המנות שהזמנו, רק תסלחו לי על התמונות הבעייתיות.

התחלנו עם סלט פנצנלה (54 ₪), עם לחם קלוי בשמן תבלינים, אורגנו וזעתר, עגבניות מגי ובלסמי. כלל מרכיבי הסלט נחתכו לחלקים גדולים מדי, כך שלא ניתן היה לחלוק את הסלט או לשלב בין המרכיבים יחד בזמן האכילה. הלחם היה מאוד מפתה, אבל הגיע גם הוא בחתיכות גדולות וקשות מדי, כך שלא הצלחנו לחתוך אותו ולשלב אותו באחד הביסים לאורך הערב. נקודת האור בסלט הייתה הרוטב שחיכה בתחתית הצלחת שהיה מרענן וטעים מאוד. #yammmmm

נדבר כמובן גם על התפריט. הגעתי לצערי בתקופת ההרצה, אבל לפי מה שהבנתי כשהיא תסתיים לא אמורים להיות שינויים דרמטיים. בתפריט הנוכחי פגשתי מנות שנחמד מאוד לחלוק, אני מניחה שכולן יעברו עוד מקצה שיפורים, אבל בסה״כ יש אווירה נעימה ותפריט שמשרת אותה באופן האולטימטיבי.  אתחיל לפרט לכם את כל המנות שהזמנו, רק תסלחו לי על התמונות הבעייתיות.  התחלנו עם סלט פנצנלה (54 ₪), עם לחם קלוי בשמן תבלינים, אורגנו וזעתר, עגבניות מגי ובלסמי. כלל מרכיבי הסלט נחתכו לחלקים גדולים מדי, כך שלא ניתן היה לחלוק את הסלט או לשלב בין המרכיבים יחד בזמן האכילה. הלחם היה מאוד מפתה, אבל הגיע גם הוא בחתיכות גדולות וקשות מדי, כך שלא הצלחנו לחתוך אותו ולשלב אותו באחד הביסים לאורך הערב. נקודת האור בסלט הייתה הרוטב שחיכה בתחתית הצלחת שהיה מרענן וטעים מאוד. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ריזוטו ירוק (72 ₪), עם אספרגוס, פרמז׳ן ואפונת גינה. אני חסידה ידועה של ריזוטו, על כל סוגיו, כך שכל ריזוטו כנראה יעשה לי טוב ונעים בבטן. הריזוטו שאכלתי כאן היה בסה״כ טעים, והצליח לספק אותי. היה לו טעם פרמז׳ני שאני אוהבת, כשהוא רך וחמים ומקבל את הניגודיות הקשיחה של הירוקים שבצלחת, האפונה והאספרגוס. #yammmmm

ריזוטו ירוק (72 ₪), עם אספרגוס, פרמז׳ן ואפונת גינה. אני חסידה ידועה של ריזוטו, על כל סוגיו, כך שכל ריזוטו כנראה יעשה לי טוב ונעים בבטן. הריזוטו שאכלתי כאן היה בסה״כ טעים, והצליח לספק אותי. היה לו טעם פרמז׳ני שאני אוהבת, כשהוא רך וחמים ומקבל את הניגודיות הקשיחה של הירוקים שבצלחת, האפונה והאספרגוס. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קאצ'ו א פפה (68 ₪), עם פקורינו, פלפל שחור וחמאה. מנה קלאסית וטעימה. ללא ספק מנה טובה כשגולת הכותרת היא הפסטה עצמה שמכינים במסעדה והייתה עשויה נהדר. כך שהקלאסיות של הרוטב יחד עם הפסטה הטעימה עבדו לי מהמם. #yammmmm

קאצ'ו א פפה (68 ₪), עם פקורינו, פלפל שחור וחמאה. מנה קלאסית וטעימה. ללא ספק מנה טובה כשגולת הכותרת היא הפסטה עצמה שמכינים במסעדה והייתה עשויה נהדר. כך שהקלאסיות של הרוטב יחד עם הפסטה הטעימה עבדו לי מהמם. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

פסטה קרועה (68 ₪), עם קרם דלעת ערמונים, חמאת זעתר ופטה כבשים. הפסטה עצמה כמובן הייתה טובה, אבל הרוטב והמרכיבים הנוספים בצלחת לא הרימו את המנה לגובה מענג מספיק. מדי פעם הפטה נתנה עוד גוון מעניין ועמוק של טעם, אבל הקרם עצמו היה יחסית שטוח והתקבל טעם של פסטה עגבניות, למרות שהדגש שהיה פה לפי התפריט הוא ערמונים ודלעת. #yammmmm

פסטה קרועה (68 ₪), עם קרם דלעת ערמונים, חמאת זעתר ופטה כבשים. הפסטה עצמה כמובן הייתה טובה, אבל הרוטב והמרכיבים הנוספים בצלחת לא הרימו את המנה לגובה מענג מספיק. מדי פעם הפטה נתנה עוד גוון מעניין ועמוק של טעם, אבל הקרם עצמו היה יחסית שטוח והתקבל טעם של פסטה עגבניות, למרות שהדגש שהיה פה לפי התפריט הוא ערמונים ודלעת. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קרודו דג ים (66 ₪), עם טונה אדומה, צ׳ילי מותסס, שמן ירוק, שמן אדום, לימון ומלח ים. מנה שכולה רעננות, חריפות ומליחות כיפית ממש. #yammmmm

קרודו דג ים (66 ₪), עם טונה אדומה, צ׳ילי מותסס, שמן ירוק, שמן אדום, לימון ומלח ים. מנה שכולה רעננות, חריפות ומליחות כיפית ממש. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קינחנו עם קינוח של טארט לימון מפורק (52 ₪), עם סלסת פירות. קינוח טעים, מרענן, מתוק וחמוץ, שמתאים לסיום ארוחה שכולה פסטה. כיף. #yammmmm

קינחנו עם קינוח של טארט לימון מפורק (52 ₪), עם סלסת פירות. קינוח טעים, מרענן, מתוק וחמוץ, שמתאים לסיום ארוחה שכולה פסטה. כיף. פיפטי אנד וואן. FIFTY AND ONE. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

בסה"כ חווינו ארוחה נחמדה מאוד. יש אווירה, יש תפריט שמתאים לרצונות שונים בשולחן ויש טעמים שאפשר להנות מהם. מתאים בעיקר לערב קליל בתל אביב.


מדובר ב#yammmmm


16,441 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page