top of page

דריה | Darya

צוות כשר יצא לעוד משימה, לבדוק מה קורה במסעדת דריה של השף הלל תווקולי. מסעדה כשרה במלון הילטון בתל אביב, הממוקמת בקומה התחתונה של המלון, ומתענגת על חלל חמים ומעומעם וקיר חשוף לנוף הים המרגש. כשכל היופי הזה מגיע גם עם נגישות מוחלטת למתחם המסעדה, ערך משמעותי לפי דעתי.


המלצה חמה, תתקשרו למסעדה, תבקשו מקום ליד החלון, תגיעו בסביבות השעה 18:00 ותהנו מאווירת שקיעה מהממת. אנחנו התיישבנו לצערנו במקום רחוק מהנוף, אבל לפחות קיבלנו את התפריטים יחד עם הסבר מפורט על מה שקורה בכל המלל ועל כך שהתפריט נבנה על בסיס דרך המשי, כך שיש טעמים משולבים של תרבויות שונות שבסוף משתלבים נהדר לכדי ארוחה אחת.


בחרנו להזמין בעיקר מאזור הצלחות הקטנות שבתפריט. מנות בגודל מנה ראשונה בגודלן ואפילו קצת יותר. אליהן הוספנו גם מנה אחת מאזור הצלחות הגדולות ויצאנו לדרך.


לשולחן הגיע קודם לחם ברברי (28 ₪), עם שומשום וזעתר, ״נון טוקי״, סלסה עגבניות ואריסה ירוקה וטחינה שחורה עם חציל. הלחם עצמו היה מושלם, עם טעם הזעתר שהיה מהמם בפה. ה״נון טוקי״, מעין פחמימה דקה נוספת שהגיעה בצלחת לצד הלחם, היה פחות חביב עלינו, והיה מבחינתנו קצת מיותר בצלחת עם מרקם קרשי (מהמילה קרש)/מצתי (מהמילה מצה) שלא הוסיף המון עניין. הסלסה עבורי הייתם חלום בכל טבילה, והטחינה הייתה מהממת עבור רחלי ודנה שהיו לגמרי בעדה. #yammmmm

צוות כשר יצא לעוד משימה, לבדוק מה קורה במסעדת דריה של השף הילל תווקולי. מסעדה כשרה במלון הילטון בתל אביב, הממוקמת בקומה התחתונה של המלון, ומתענגת על חלל חמים ומעומעם וקיר חשוף לנוף הים המרגש. כשכל היופי הזה מגיע גם עם נגישות מוחלטת למתחם המסעדה, ערך משמעותי לפי דעתי.  המלצה חמה, תתקשרו למסעדה, תבקשו מקום ליד החלון, תגיעו בסביבות השעה 18:00 ותהנו מאווירת שקיעה מהממת. אנחנו התיישבנו לצערנו במקום רחוק מהנוף, אבל לפחות קיבלנו את התפריטים יחד עם הסבר מפורט על מה שקורה בכל המלל ועל כך שהתפריט נבנה על בסיס דרך המשי, כך שיש טעמים משולבים של תרבויות שונות שבסוף משתלבים נהדר לכדי ארוחה אחת.  בחרנו להזמין בעיקר מאזור הצלחות הקטנות שבתפריט. מנות בגודל מנה ראשונה בגודלן ואפילו קצת יותר. אליהן הוספנו גם מנה אחת מאזור הצלחות הגדולות ויצאנו לדרך.  לשולחן הגיע קודם לחם ברברי (28 ₪), עם שומשום וזעתר, ״נון טוקי״, סלסה עגבניות ואריסה ירוקה וטחינה שחורה עם חציל. הלחם עצמו היה מושלם, עם טעם הזעתר שהיה מהמם בפה. ה״נון טוקי״, מעין פחמימה דקה נוספת שהגיעה בצלחת לצד הלחם, היה פחות חביב עלינו, והיה מבחינתנו קצת מיותר בצלחת עם מרקם קרשי (מהמילה קרש)/מצתי (מהמילה מצה) שלא הוסיף המון עניין. הסלסה עבורי הייתם חלום בכל טבילה, והטחינה הייתה מהממת עבור רחלי ודנה שהיו לגמרי בעדה. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

רביולי דף אורז (76 ₪), עם טרטר דג ים, ויניגרט קארי, מלפפון ירוק, צנון, תפוח גראנד סמית, קשיו מקורמל וטוביקו. תמיד מסקרן אותי איך עוד אפשר להפתיע אותי עם מנה של טרטר, והנה זה קרה בדריה. המנה מגיעה, יפיפיה, כל המרכיבים בתוך דף אורז שקוף שמעלה הרבה סקרנות לכל מה שמחכה בפנים. בוצעים את הדף ומגלים טעמים פרשים מיוחדים של התפוח, יחד עם הקראנץ׳ של הקשיו, דף האורז הרך והטוביקו שמספק את המרקם המיוחד והגרגירי בפה. כמובן שחוק הכף מחייב במנה הזאת, וחשוב שכל המרכיבים יהיו על הכף בכל ביס יחד עם טעמי הקארי שבתחתית כדי שתקבלו ביס שמעיף. #yammmmm

רביולי דף אורז (76 ₪), עם טרטר דג ים, ויניגרט קארי, מלפפון ירוק, צנון, תפוח גראנד סמית, קשיו מקורמל וטוביקו. תמיד מסקרן אותי איך עוד אפשר להפתיע אותי עם מנה של טרטר, והנה זה קרה בדריה. המנה מגיעה, יפיפיה, כל המרכיבים בתוך דף אורז שקוף שמעלה הרבה סקרנות לכל מה שמחכה בפנים. בוצעים את הדף ומגלים טעמים פרשים מיוחדים של התפוח, יחד עם הקראנץ׳ של הקשיו, דף האורז הרך והטוביקו שמספק את המרקם המיוחד והגרגירי בפה. כמובן שחוק הכף מחייב במנה הזאת, וחשוב שכל המרכיבים יהיו על הכף בכל ביס יחד עם טעמי הקארי שבתחתית כדי שתקבלו ביס שמעיף. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סמבוסק כתף בבישול ארוך (78 ₪), עם בצל חום, נענע יבשה, צ׳אטני שזיף וסצ׳ואן, ירקות פריכים, כוסברה, לימון שחור וסלסה שיפקה. אין טעים מבצק קריספי עטוף במליחות כיפית עם מילוי של בשר רך ונימוח ורוטב ששודך לו בצורה מדויקת. חלום. מקבלים בצלחת 3 יח', מחלקים לכל סועד יחידה, או מתחלקים, תלוי אם אתם חברים אמיתיים, בוצעים את הסמבוסק לשניים, טובלים בכל ביס ברוטב שבצלחת ומכניסים לפה כשזה חם ונעים. #yammmmm

סמבוסק כתף בבישול ארוך (78 ₪), עם בצל חום, נענע יבשה, צ׳אטני שזיף וסצ׳ואן, ירקות פריכים, כוסברה, לימון שחור וסלסה שיפקה. אין טעים מבצק קריספי עטוף במליחות כיפית עם מילוי של בשר רך ונימוח ורוטב ששודך לו בצורה מדויקת. חלום. מקבלים בצלחת 3 יח', מחלקים לכל סועד יחידה, או מתחלקים, תלוי אם אתם חברים אמיתיים, בוצעים את הסמבוסק לשניים, טובלים בכל ביס ברוטב שבצלחת ומכניסים לפה כשזה חם ונעים. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מכאן הגיע סשן של מנות שאין דרך אחרת לאכול אותן חוץ מאשר בידיים. מסקנה ברורה אחרי שחיסלנו את הכל - המסעדה חייבת להחליף את ספק המגבונים. לפתוח מגבון היה אחד הדברים היותר מאתגרים שעשיתי בתקופה האחרונה. בינתיים, עד שזה יקרה, תביאו מגבונים מהבית.


אז התחלנו עם מנה של פריקסה פולנטה (85 ₪), לשון כבושה בגריל, איולי זעתר, בצל סומק ועשבי תיבול. מנה שהיא קטע, לא דמיינתי בחיים שככה היא תגיע לשולחן, הפתעה רצינית. המנה מגיעה במראה של פיצה קטנה, עם פרוסות דקות של לשון שהגיעה בטעם מעושן, על לחם רך ומלוח שהתחבר לפרוסות הלשון בשלמות בעזרת האיולי המיוחד שפוזר ביניהם. חותכים את כל הטוב הזה למשולשים, סטייל פיצה כבר אמרתי, חולקים בלי לפחד עם כל הסועדים, וזה וואו. #yammmmm

מכאן הגיע סשן של מנות שאין דרך אחרת לאכול אותן חוץ מאשר בידיים. מסקנה ברורה אחרי שחיסלנו את הכל - המסעדה חייבת להחליף את ספק המגבונים. לפתוח מגבון היה אחד הדברים היותר מאתגרים שעשיתי בתקופה האחרונה. בינתיים, עד שזה יקרה, תביאו מגבונים מהבית.  אז התחלנו עם מנה של פריקסה פולנטה (85 ₪), לשון כבושה בגריל, איולי זעתר, בצל סומק ועשבי תיבול. מנה שהיא קטע, לא דמיינתי בחיים שככה היא תגיע לשולחן, הפתעה רצינית. המנה מגיעה במראה של פיצה קטנה, עם פרוסות דקות של לשון שהגיעה בטעם מעושן, על לחם רך ומלוח שהתחבר לפרוסות הלשון בשלמות בעזרת האיולי המיוחד שפוזר ביניהם. חותכים את כל הטוב הזה למשולשים, סטייל פיצה כבר אמרתי, חולקים בלי לפחד עם כל הסועדים, וזה וואו. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קבב טלה עטוף בפיתה סאג׳ (121 ₪), עם ויניגרט חציל קלוי, חלב שקדים, שמן צ׳ילי וסמבל פלפלים. מנה יפה ומסקרנת של שיפוד שמונח על הצלחת ועליו רולים של קבב טעים שנעטף בפחמימה דקה ורכה יחד עם מגוון של רטבים שמכסים את הכל בטעמים הודיים שאני אוהבת. איזה כיף. #yammmmm

קבב טלה עטוף בפיתה סאג׳ (121 ₪), עם ויניגרט חציל קלוי, חלב שקדים, שמן צ׳ילי וסמבל פלפלים. מנה יפה ומסקרנת של שיפוד שמונח על הצלחת ועליו רולים של קבב טעים שנעטף בפחמימה דקה ורכה יחד עם מגוון של רטבים שמכסים את הכל בטעמים הודיים שאני אוהבת. איזה כיף. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

״גריל קשמירי״ (116 ₪), נתח בשר במרינדה גראם מאסאלה קשמירי, נאן הודי, סלט עגבניות, פלפל חריף, צ׳אטני כוסברה ונענע. מנה שמגיעה לשולחן עם עשן מרשים של צורת ההגשה. מקבלים כמה שיפודים קטנים של נתחי בשר, לצידם צלוחיות טעימות של הצ׳אטני וסלט העגבניות וכמה דפי נאן טעימים. לוקחים את הנאן, מורחים עליו בנדיבות מהצ׳אטני לטעם הודי כיפי ומיוחד, מעליו הסלט עגבניות לפרשיות וחריפות, מוסיפים גם כמה נתחי בשר, ומסיימים עם ביס גדול מכל הדבר המגרה הזה. אחרי הביס מבינים שהתבלון של הבשר היה מעט חזק, וחלק מחתיכות הבשר היו פחות לעיסות. אז בעיקרון נהנתי יותר מכל התוספות של המנה ופחות מהבשר עצמו. #yammmmm

״גריל קשמירי״ (116 ₪), נתח בשר במרינדה גראם מאסאלה קשמירי, נאן הודי, סלט עגבניות, פלפל חריף, צ׳אטני כוסברה ונענע. מנה שמגיעה לשולחן עם עשן מרשים של צורת ההגשה. מקבלים כמה שיפודים קטנים של נתחי בשר, לצידם צלוחיות טעימות של הצ׳אטני וסלט העגבניות וכמה דפי נאן טעימים. לוקחים את הנאן, מורחים עליו בנדיבות מהצ׳אטני לטעם הודי כיפי ומיוחד, מעליו הסלט עגבניות לפרשיות וחריפות, מוסיפים גם כמה נתחי בשר, ומסיימים עם ביס גדול מכל הדבר המגרה הזה. אחרי הביס מבינים שהתבלון של הבשר היה מעט חזק, וחלק מחתיכות הבשר היו פחות לעיסות. אז בעיקרון נהנתי יותר מכל התוספות של המנה ופחות מהבשר עצמו. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

לקינוח הגענו בתכלס כשאנחנו כבר גמורות, אבל אמרנו יאללה, המלצרית אמרה שיש קינוח מיוחד, אז הזמנו אותו בכוחות אחרונים. פלודה (58 ₪), קינוח של מרק חלב שקדים ומי זהר, אטריות אורז, סורבה רוזטה ומי ורדים, סירופ גרנדין ופירות יער, ורדים מסוכרים ונוגטין פיסטוק. אין ספק שרק מקריאת כל המרכיבים מבינים שיש פה משהו מיוחד, אבל אולי מיוחד מדי וכזה שקולע לטעם מאוד ספציפי. כלומר, אני לא בטוחה כמה כל אחד יוכל להתחבר לטעם של מעין טפיוקה שיש למנה. אני חושבת שהוא מגיע בעיקר מהשילוב של האטריות אורז עם המרק חלב שקדים. מה שכן, מקבלים גם המון פרש מהסורבה שזה החלק הכיפי בקינוח. נחמד. #yammmmm

לקינוח הגענו בתכלס כשאנחנו כבר גמורות, אבל אמרנו יאללה, המלצרית אמרה שיש קינוח מיוחד, אז הזמנו אותו בכוחות אחרונים. פלודה (58 ₪), קינוח של מרק חלב שקדים ומי זהר, אטריות אורז, סורבה רוזטה ומי ורדים, סירופ גרנדין ופירות יער, ורדים מסוכרים ונוגטין פיסטוק. אין ספק שרק מקריאת כל המרכיבים מבינים שיש פה משהו מיוחד, אבל אולי מיוחד מדי וכזה שקולע לטעם מאוד ספציפי. כלומר, אני לא בטוחה כמה כל אחד יוכל להתחבר לטעם של מעין טפיוקה שיש למנה. אני חושבת שהוא מגיע בעיקר מהשילוב של האטריות אורז עם המרק חלב שקדים. מה שכן, מקבלים גם המון פרש מהסורבה שזה החלק הכיפי בקינוח. נחמד. דריה. DARYA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת של מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

מדובר ב#yammmmm





850 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page