top of page

אוזריה | Ouzeria

אחרי חודשים שבהם שמעתי מכל עבר שאני חייבת להגיע למסעדת אוזריה זה סוף סוף קרה. הגעתי לאוזריה כדי לחגוג יום הולדת במסעדה של השפית אביבית פריאל אביחי (שגם התראיינה אצלי לא מזמן).


מסעדת שוק קלילה, עם אווירה שמחה וישראלית מצד אחד, כי השירים שם זה כל מה שאפשר לבקש כשחושבים על מה ישראלי בעיניי, ומצד שני עם אוכל שמשדר מאוד את יוון וספרד, וכן בסוף גם את ישראל והים התיכון.

מסעדת שוק קלילה, עם אווירה שמחה וישראלית מצד אחד, כי השירים שם זה כל מה שאפשר לבקש כשחושבים על מה ישראלי בעיניי, ומצד שני עם אוכל שמשדר מאוד את יוון וספרד, וכן בסוף גם את ישראל והים התיכון. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

התפריט במסעדה מתחלף ברובו בכל חודש, בהתאם לעונתיות ולספקים השונים, ותחושת הטריות והקרבה לשוק לוינסקי היא מובהקת. כשהשימוש בירק הוא חד משמעי ולא מתאמץ, ונראה שיכלו למצוא עוד 50 מנות לאותו ירק טרי שבו בחרו להשתמש. הגעתם? תפתחו שולחן ותזמינו המון צלחות קטנות ותמלאו את השולחן בהמון טעים ותתפנקו במסעדה שבה אפילו המטבל של הלחם הוא מיוחד.


המנות כביכול פשוטות, אבל הרגשתי כל כך הרבה חוכמה בטעמים שחבויים בהן ובטעמים שמתקבלים, שהצליחו להפתיע בכל פעם מחדש. הכל בועט, הכל מאוזן הכל טעים ופשוט מושלם בכל רמה. כשיש רמה כזאת גבוהה של אוכל טעים וטרי והוא משתלב עם אווירה כל כך נעימה ומשוחררת נורא קל להתחבר ולהתאהב, וכל מה שעובר בראש זה מתי אני מגיעה שוב כדי להתענג על כל הטוב הזה.


אפרט על כל המנות שהיו כולן טעימות, וכולן מדורגות מבחינתי כ-yammmmm#, אבל גם אוסיף ואומר רגע לפני שמתחילים, שאחרי החוויה במסעדה אני יוצאת מעט כועסת, על עצמי, שהגעתי רק עכשיו. אבל עדיף מאוחר מאף פעם.


לחם ומטבל עלי גפן (26 ₪), רכות של הלחם ועשביות טובה של המטבל. לצידם הגיע גם הציזיקי (22 ₪), שהוסיף המון רעננות כבר בתחילת הארוחה.

התפריט במסעדה מתחלף ברובו בכל חודש, בהתאם לעונתיות ולספקים השונים, ותחושת הטריות היא מובהקת. כשהשימוש בירק הוא חד משמעי ולא מתאמץ, ונראה שיכלו למצוא עוד 50 מנות לאותו ירק טרי שבו בחרו להשתמש. לפתוח שולחן זה מתבקש, וחובה להזמין המון צלחות קטנות ולמלא את השולחן בהמון טעים ולהתפנק במסעדה שבה אפילו המטבל של הלחם הוא מיוחד.   המנות כביכול פשוטות אבל הרגשתי כל כך הרבה חוכמה בטעמים שחבויים בהן ובטעמים שמתקבלים שהצליחו להפתיע בכל פעם מחדש. הכל בועט, הכל מאוזן הכל טעים ופשוט מושלם בכל רמה. כשיש רמה כזאת גבוהה של אוכל טעים וטרי והוא משתלב עם אווירה כל כך נעימה ומשוחררת נורא קל להתחבר ולהתאהב, וכל מה שעובר בראש זה מתי אני מגיעה שוב כדי להתענג על כל הטוב הזה.  אפרט על כל המנות שהיו כולן טעימות, ואוסיף שאחרי החוויה במסעדה אני ללא ספק כועסת על עצמי שהגעתי רק עכשיו, אבל עדיף מאוחר מאף פעם.  לחם ומטבל עלי גפן (26 ₪), רכות של הלחם ועשביות טובה של המטבל. לצידם הגיע גם הציזיקי (22 ₪), שהוסיף המון רעננות כבר בתחילת הארוחה. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

צ׳יפס אנשובי קטנים מטוגנים (40 ₪), ממש כמו השם של הצלחת הזאת, קיבלנו צ׳יפסים של אנשובי, מעליהם מזולף סוג של איולי, ועם סיבוב מוצלח של סחיטת לימון זה אחלה קראנץ׳ שמשתלב עם שאר המנות בשולחן. פתיח ייחודי שלא הזדמן לי לטעום עד היום.

צ׳יפס אנשובי קטנים מטוגנים (40 ₪), ממש כמו השם של הצלחת הזאת, קיבלנו צ׳יפסים של אנשובי, מעליהם מזולף סוג של איולי, ועם סיבוב מוצלח של סחיטת לימון זה אחלה קראנץ׳ שמשתלב עם שאר המנות בשולחן. מנה ייחודית שלא הזדמן לי לטעום עד היום. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

הכרובית של אביבית (32 ₪), עם רוטב אנשובי. בשנים האחרונות קשה לרגש אותי עם מנת כרובית, אבל הכרובית הזאת היא מיוחדת ומלווה את התפריטים של אביבית כבר שנים. עוד מימיה כשפית של טפאו. כשטעמתי אותה באוזריה הבנתי עד כמה היא הייתה חסרה לי, כי היא עדיין בעלת הטעם הממכר שזכרתי מהטפאו, וזה היה רגע מרגש מאוד לקבל שוב את הטוב הזה שלא טעמתי במשך שנים, וזאת רק כרובית, אבל היא של אביבית והיא טעימה ברמות.

הכרובית של אביבית (32 ₪), עם רוטב אנשובי. בשנים האחרונות קשה לרגש אותי עם מנת כרובית, אבל הכרובית הזאת היא מיוחדת ומלווה את התפריטים של אביבית כבר שנים. עוד מימיה בטפאו. כשטעמתי אותה באוזריה הבנתי עד כמה היא הייתה חסרה לי, כי היא עדיין עם הטעם הממכר שהיה לה בטפאו, וזה היה רגע מרגש מאוד לקבל שוב את הטוב הזה שלא טעמתי במשך שנים, וזאת רק כרובית אבל היא של אביבית והיא טעימה ברמות. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

רביולי סלק (58 ₪), דפי סלק במילוי קרם גבינת עיזים. סלק מתקתק מעט ומרענן, ממולא בעדינות בגבינה שהעמיקה את הטעם, ביס מעולה.

רביולי סלק (58 ₪), דפי סלק במילוי קרם גבינת עיזים. סלק מתקתק מעט ומרענן במרקם שלו, ממולא בגבינה שהעמיקה את הטעם, ביס מעולה. אוזריה. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סביצ׳ה דג ים (70 ₪), עם משמשים ופאקוס. מנה שכולה רעננות כיפית עם שילובים מיוחדים שהצליחו לחדש לי.

סביצ׳ה דג ים (70 ₪), עם משמשים ופאקוס. מנה שכולה רעננות כיפית עם שילובים שהצליחו לחדש לי של משמש ופאקוס. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ארטישוק (68 ₪) על קרם תירס וגילופי פרמז׳ן. הכנה של קרם סטייל פולנטה היא טריקית ולא בהכרח פשוטה. כביכול נמצא אותה בהמון מטבחים, אבל מעטים מהם יכינו אותה בטעמים הנכונים. גם את המנה הזאת אוזריה צלחה נהדר עם שילוב ארטישוקים במנה, שילוב שגם בו לא פגשתי עד היום.

ארטישוק (68 ₪) על קרם תירס וגילופי פרמז׳ן. גם הכנה של קרם סטייל פולנטה היא טריקית ולא בהכרח פשוטה. כביכול נמצא אותה בהמון מטבחים, אבל מעטים מהם יכינו אותה בטעמים הנכונים. גם את המנה הזאת אוזריה צלחה עם פולנטה נהדרת ששולבה עם ארטישוקים, שילוב שגם בו לא פגשתי עד היום. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

קרפצ’יו חציל בלאדי (58 ₪), עם גרמולטה, סלסת עגבניות וטחינה גולמית. מבחינתי בקרפצ'יו חציל קיימות 2 אפשרויות, נפילה גדולה וטעמים חסרים או הצלחה מסחררת וטעם של עוד. החציל הפעם היה מעולה וקיבל טעמים מדויקים מכל המרכיבים שהתלוו אליו, אפשר להגדיר אותו באופן חד משמעי כהצלחה מסחררת.

קרפצ’יו חציל בלאדי (58 ₪), עם גרמולטה, סלסת עגבניות וטחינה גולמית. מבחינתי בקרפציו חציל קיימות 2 אפשרויות, נפילה גדולה וטעמים חסרים או הצלחה מסחררת וטעם של עוד. החציל הפעם היה מעולה וקיבל טעמים מדויקים מכל המרכיבים שהתלוו אליו, אפשר להגדיר אותו כהצלחה מסחררת. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

סלט ג׳רג׳יר (64 ₪), עם אפרסקים צלויים וגבינת ׳תבור׳ ממשק ברקנית. ירוקים טובים עם אפרסקים מתקתקים, ובעצם השילוב האהוב עלי של פרי וגבינה שהייתה טעימה ברמות וחוסלה מאוד מהר.

סלט ג׳רג׳יר (64 ₪), עם אפרסקים צלויים וגבינת ׳תבור׳ ממשק ברקנית. ירוקים טובים עם אפרסקים מתקתקים ובעצם השילוב האהוב עלי של פרי וגבינה שהייתה טעימה ברמות וחוסלה מאוד מהר. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

במיה תאילנדית מוקפצת בשמן זית, צ'ילי ולימון על יוגורט ועגבניה סחוטה. מנה של במיה חמה על יוגורט מרענן, טעמים חמוצים וטובים, ומנה מיוחדת שגם אותה לא פגשתי קודם לכן.

במיה תאילנדית מוקפצת בשמן זית, צ'ילי ולימון על יוגורט ועגבניה סחוטה. במיה חמה על יוגורט מרענן, טעמים חמוצים וטובים, ומנה מיוחדת שלא פגשתי קודם לכן. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

נתחי שייטל (78 ₪), עם פלפל פדרון, עגבניות שרי, פימיינטון ובצלים שרופים על אחו בלאנקו. מנה שכולה חמימות ורכות עם נתחי בשר דקים עטופים בנימוחות של קרם שקדים.

נתחי שייטל (78 ₪), עם פלפל פדרון, עגבניות שרי, פימיינטון ובצלים שרופים על אחו בלאנקו. מנה שכולה חמימות ורכות עם נתחי בשר דקים עטופים בנימוחות של קרם שקדים. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

כנאפה טבעוני. מקרה שמציג נהדר איך תמיד אגיע לקינוח קלאסי שהפך לטבעוני מאוד סקפטית ואשמח לגלות כמה הוא טעים.

כנאפה טבעוני. מקרה קלאסי שמציג נהדר איך תמיד אגיע לקינוח קלאסי שהפך לטבעוני מאוד סקפטית ואשמח לגלות כמה הוא טעים. אוזריה. OUZERIA. הבלוג של יובי עם כל מה שיאמ, היכנסו וגלו את המסעדות שיובי הכי אהבה ושכל יום בלעדיהן הוא יום מבוזבז, בלוג ביקורת מסעדות שף מפיה של לקוחה רעבה במיוחד. Yuvi Yam.

ללא ספק מקום שמחייב הגעה. אם תכננתם ללכת למסעדה בקרוב, אז קודם אוזריה ואחר כך כל השאר. כל כך טעים, כל כך נעים, כל כך ישראלי, ובאמת מקום שעושה חשק לחזור אליו לפחות פעם בחודש. כיף.


מדובר בyammmmm#


881 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page